شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عکس

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از افزایش آمار بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، طی دهه های گذشته از چند هزار نفر به چندین میلیون نفر در سطح کشور خبر داد و گفت: حضور خانواده ها در این مناطق رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، سردار فتح الله جمیری عصر امروز در ننشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، اظهار کرد: در 200 سال گذشته بخش‌های مختلفی از کشور طی جنگ‌ها و اختلافاتی که به وجود آمده از دست رفته است اما در این مدت تنها در هشت سال دفاع مقدس بود که با وجود قرار گرفتن تمام دنیا در مقابل ایران با مقاومت رزمندگان اسلام یک وجب از خاک کشور کم نشد.

وی افزود: در مجموع امسال نزدیک به 20 هزار نفر از استان یزد توسط سپاه الغدیر با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند. دانش آموزان اکثریت آمار و نزدیک به 12 هزار نفر را به خود اختصاص می‌دهند و اعزام دو هزار دانشجو نیز در این مناطق از بهمن ماه آغاز شده است.

سردار جمیری ادامه داد: با هماهنگی استاندار محترم یزد بزودی مدیران دستگاههای استان همچون دیگر اقشار جامعه در این اردوی راهیان نور شرکت می کنند و از نخبگان نیز حدود 200 نفر  در این مناطق حضور یافته اند و نزدیک به شش هزار نیز به صورت عمومی راهی این مناطق می‌شوند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، با تأکید بر لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ غنی مقاومت و ترویج فرهنگ مجاهدت، ایثار و شهادت بیان کرد: راویان فتح که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، پزشکان و پرستاران که همراه با گروه‌های مختلف به مناطق جنگی اعزام می‌شوند،  طلاب که بیشتر در زمینه مباحث اعتقادی و فرهنگی در این مناطق حضور می‌یابند و خادمین شهدا که بیشتر از جوانان و دانشجویان هستند و رانندگانی که در این زمینه فعال هستند همه همکار سپاه در این کار عظیم فرهنگی هستند و نقش زیادی را ایفا می‌کنند.

سردار جمیری، افزود: هر ساله خانواده‌ها با امکانات و هزینه شخصی خود نیز در این مناطق حضور می‌یابند و از نقطه ای که عزیران دانش آموز اعزام می شوند تعداد نفرات چندین برابر شده است و از اعزام چند صد هزار نفری به چند میلیونی در سطح کشور رسیده ایم و و حضور خانواده ها در مناطق عملیاتی بیشتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: حضور در این مناطق برای عموم آزاد است و دارای شرط یا ممنوعیتی نیست و اردوگاه یزد نیز که از اردوگاه‌های خوب جنوب کشور محسوب می‌شود آماده ارائه امکانات و خدمات به مردم است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ابراز کرد: ما در مجموعه سازمانی شرایط آب و هوایی را هم پیش بینی کرده ایم  و مناطقی که شرایط بارندگی و امکان سیل نداریم، در نظر گرفته شده است.

سردار جمیری در خصوص برنامه های فرهنگی اردوی راهیان نور اظهار کرد: بحث محتوایی این اردو در ایام نوروز از جمله گستردن سفره عید به صورت متمرکز در مناطق عملیاتی و بخشی از آن از جمله حضور راویان به همراه کاروان ها در هر استان برنامه ریزی می شود و استان یزد با توجه به حضور رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس استان یزد در برخی مناطق و عملیاتی خاص، بازدید کنندگان یزدی در این مناطق حضور می یابند.

وی بیان کرد: اکثر دانش آموزان برای اولین بار از مناطق عملیاتی بازدید می کنند و در سطح دانشگاه ها هم اولویت اعزام با دانشجویانی است که تا کنون از مناطق عملیاتی بازدید نکرده اند.

برپایه این گزارش، جشنواره ملی راهیان نور در روزهای 20 و 21 اسفند به میزبانی خوزستان برگزار می شود و از استان یزد یکنفر به عنوان برگزیده بخش دلنوشته و گروه سرود عاشقان ولایت هم به عنوان برگزیده جشنواره انتخاب شده اند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha