پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجید تلخابی-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم به کار بستن جایگاه عقل در مباحث اخلاقی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجید تلخابی در هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: مباحث اخلاقی از مهمترین عناصری است که باید در حوزه به آن توجه شود.

وی افزود: نکته مهم در این مباحث آن است که تفسیری که استاد اخلاق ارائه می دهد، باید برای طلاب قابل فهم و عمل باشد تا زمینه رشد استعدادهای اخلاقی را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین تلخابی افزود: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه باشد این است که طلاب در زمینه های اخلاقی به صورت متناوب رشد داشته باشند، آسیب هایی که برای اخلاق در حوزه های علمیه وجود دارد که باید آسیب شناسی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بر لزوم توجه به جایگاه عقل در دروس اخلاق تاکید کرد و گفت: به مباحث اخلاقی از جایگاه عقل نگاه شود و همچنین آثار و تجربیات اخلاقی مورد توجه باشد، در زمینه اخلاق باید از افراط و تفریط دوری شود چون گاهی طلاب تنها موارد اخلاقی را رعایت می کنند و از درس دور می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با ذکر این مطلب که تفکیک کتب با موضوعات اخلاقی و شناساندن آنها به طلاب باید بر اساس شرایط سنی و تحصیلی باشد اظهارکرد: در زمینه دروس اخلاقی و آسیب های موجود باید تفکیک صورت بگیرد.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha