جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ پنجمین یادواره شهدای روحانی استان کرمان

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فردی مقابل پیامبر اسلام(ص) می‌ایستاد او را کافر می‌خواندند،اگر فردی مقابل امام خمینی(ره) ایستادگی می‌کرد او را آخوند درباری و ساواکی معرفی می‌کردند، اما اکنون افرادی مقابل رهبری می‌ایستند که از امام لوح تقدیر و حکم انتصاب دارند همانطور که افرادی مقابل امام علی(ع) ایستادند که پیامبر در وصف آن‌ها جملاتی را گفته بودند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امشب در پنجمین یادواره شهدای 138 شهید روحانی استان کرمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: روحانیون در حداقل 71 مورد برجسته از بسترها، عرصه‌ها و موارد در دفاع مقدس جانفشانی کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) و برخی از شخصیت‌های روحانی در کنار ایشان نقش‌های کلان دفاع مقدس را داشتند ولی  پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس یکی دیگر از محورهایی است که روحانیون در این عرصه نقش خود را ایفا کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ذکر این مطلب که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با استفاده از تریبون‌های مختلف مردم را به سمت جبهه‌های حق علیه باطل تشویق می‌کرد،اظهارکرد: بخش قابل توجهی از مسؤولیت‌های دفاع مقدس به روحانیت سپرده شده بود.

وی با ذکر این مطلب که این افراد بار سنگینی از بارهای مسؤولیتی جنگ را بر دوش داشتند تصریح کرد: این افراد در جایگاه‌های مختلف از جمله فرماندهی قرارگاه‌های بزرگ، تیپ، گروهان و دسته نقش‌آفرینی می‌کردند.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: روحانیون در لباس رزم نیز با تمام توان در جبهه ها حاضر شدند؛ همچنین روحانیت در دفاع مقدس نیز فعالیت‌های تبلیغی را به شیوه مطلوب دنبال می‌کرد، نمایندگان برخی از مراجع، بیوت بزرگان حوزه و علما سنگرهای خط مقدم جنگ را همانند حسینیه‌ها و تکیه‌ها به محل تبیین احکام مورد نیاز رزمندگان، ارائه مشاوره‌های مختلف، تبیین جایگاه جهاد و شهادت، تقویت مقاومت رزمندگان و تعمیق بنیه رزمی افراد تبدیل می‌کرد.
وی گفت: 40 امام جمعه در دفاع مقدس به شهادت رسیدند؛ روحانیون برجسته و تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس به صورت مستمر در جبهه‌ها حضور داشتند یا در داخل کشور به دنبال پشتیبانی از جبهه‌ها بودند.
نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جایگاه روحانی نشستن بر منبر خطابه و عمل در حوزه تبلیغ دین است و به همین دلیل باید گفت که فعالیت در حوزه‌های مختلف نباید سبب فراموش کردن تبلیغ آموزه‌های دینی به‌عنوان رسالت اصلی روحانیون شود.
وی گفت: بسیاری از شهدای گمنام دفاع مقدس از طلاب رزمنده‌ای هستند که در پرونده‌های بنیاد شهید و سنگ قبر آن‌ها نشانی از طلبه بودن آن‌ها نیست، این افراد مخلص طلبه بودن خود را مطرح نمی‌کردند تا بتوانند آسان‌تر در عملیات‌های نظامی حضور یابند.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس فرماندهان شهید بسیاری داشته‌ایم، عنوان کرد: در دفاع مقدس فرماندهان به صورت مستمر در خط مقدم حضور داشتند به همین علت آمار جانفشانی آن‌ها بالا بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: حضور طلاب سبب از بین رفتن تردید از دل رزمندگان دفاع مقدس شد، زیرا دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس نیز به دنبال تبلیغات و انحراف افکار رزمندگان ایرانی بود، اما نقش بی‌بدیل طلاب توانست این توطئه دشمن را خنثی کند.
وی گفت: روحانیون دفاع مقدس در شرایط کنونی نیز در نظام اسلامی به دنبال تلاش برای تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) هستند، مؤثرترین شهدای دفاع مقدس روحانیون بودند؛بعد از جنگ تحمیلی آمار شهدای روحانی دو هزار و 776 شهید اعلام شد که بر اساس این آمار جمعیت شهدای روحانی دو و نیم برابر سایر اقشار بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از زمانی که کنگره‌های شهدای روحانی را در استان‌های مختلف برگزار فعالیت یادواره‌ها و کنگره‌ها جمع‌آوری اطلاعات شهدای روحانی را به صورت گسترده دنبال کرده‌ایم؛ با تلاش‌های این کنگره، شهدای روحانی گمنام بسیاری کشف شده‌اند و آمار شهدای روحانیت به بالای چهار هزار و 300 نفر رسیده است به این معنا که از میان هر هزار نفر روحانی، 11 نفر شهید شده‌اند، این موضوع نشان می‌دهد که روحانیت همیشه سپر بلای مردم بوده است.

وی گفت: علت اینکه امروزه در فضای مجازی و با ابزارهای مختلف نمی‌توانند مردم را از روحانیت و ولایت جدا کنند این است که مردم در هر دوره‌ای نقش روحانیت را در دفاع از کیان ملی خود مشاهده می‌کنند؛ اکنون نیز دشمنان به خوبی می‌دانند که ولایت فقیه عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های آن‌هاست به همین علت نباید تعجب کنیم که با هر وسیله، روش، حلقوم و تریبون ناپاکی روحانیت را آماج حملات خود قرار می‌دهند.

عضو کمسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن می‌داند که اگر ولایت فقیه نبود با تهدید و غلبه بر مسئولان و دولت‌مردان انقلاب را از مسیر اصلی خارج کرده بود؛ امروز نقش روحانیت نسبت به گذشته حساس تر شده است؛ دیروز خطوط جنگ به خوبی مشخص بوده اما امروزه افراد با چهره‌های گریم‌کرده و نقاب‌های رنگارنگ به بهانه دفاع از مردم به جان ارزش‌ها و اصول افتاده‌اند؛ جنگ پیغمبر راحت‌تر از جنگ حضرت علی(ع) بود، چراکه اگر در جنگ پیامبر قرآنی به روی زمین میافتاد دل‌های افراد نمی‌لرزید.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بیان کرد: اگر فردی مقابل پیامبر اسلام(ص) می‌ایستاد او را کافر می‌خواندند،اگر فردی مقابل امام خمینی(ره) ایستادگی می‌کرد او را آخوند درباری و ساواکی معرفی می‌کردند، اما اکنون افرادی مقابل رهبری می‌ایستند که از امام لوح تقدیر و حکم انتصاب دارند همانطور که افرادی مقابل امام علی(ع) ایستادند که پیامبر در وصف آن‌ها جملاتی را گفته بودند در آن دوران گفتند، سنت تا بتوانند مقابل عترت ایستادگی کند و امروز نیز همان رخ‌داد در حال تکرار شدن است.
وی افزود: برخی به ستون امام آویزان می‌شوند و مسجد می‌سازند برای دفن ارزش‌هایی که امام جان خود را برای آن‌ها فدا کردند؛ سوال امروز آن است که آیا امروزه قربانیان فضای مجازی باید از ارزش‌های امام دفاع کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha