جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: عمل به اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان ، متاسفانه امسال هم بیشتر در حد شعار باقی ماند.

حجت الاسلام مجید حبیبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارزیابی خود از عملکرد مسئولان در سالی که به نام " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام گذاری شد، اظهار داشت: متاسفانه اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال تنها در مرحله شعار باقی ماند و چندان از سوی برخی دولتمردان مورد عمل جدی واقع نشده است.

وی با تاکید بر این که تحقق منویات و خواسته های مقام معظم رهبری و کسب رضایت مردم در مسایل  اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی نیازمند همت و اراده جدی مسئولان و دولتمردان و پرهیز از رویکرد صرف شعاری است، گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های اقتصاد مقاومتی پرهیز از واردات اجناس غیرضروری و لوکس است و حال آن که ما در این زمینه هنوز مشکل جدی داریم و واردات زیادی به کشور صورت می گیرد که بخشی از آن ها واقعاً لازم نیست و نمونه مشابه داخلی آن را هم داریم.

این کارشناس مسایل اقتصادی افزود: از نگاه رهبر معظم انقلاب ، اساساً واردات کالاهایی که در داخل نمونه مشابهی دارد ، حرام شرعی است و حال آن که در حال حاضر سنگ پا وارد کشور می شود و اصلاً معلوم نیست این کار چه توجیهی دارد.

وی با بیان این که رونق تولید منجر به افزایش اشتغال پایدار در کشور می شود، گفت: یکی از ماموریت های دولت در سال آینده باید تلاش مضاعف در زمینه به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام باشد که اگر این مهم محقق شود بی شک وضعیت اشتغال تحرک مناسبی خواهد خورد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha