جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افتخاری

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت شیخ صدوق(ره) ابن‌بابویه با بیان اینکه نامگذاری معابر به نام مشاهیر و اهل علم موجب زنده ماندن یاد آنان در جامعه می شود، گفت: استفاده از اسامی مشاهیر، مفاخر و بزرگان علم و فقاهت در نامگذاری معابر و میادین ارج گذاری بر شخصیت علمی و معنوی آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اقدامات اخیر مسئولین شهری در نامگذاری برخی معابر شهر تهران و شهر ری بنام شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی، اظهار داشت: نامگذاری معابر و خیابان‌های شهری به اسم بزرگان و مشاهیر اقدام بسیار مثبت و پسندیده ای است و می تواند نوعی تجلیل از مقام و جایگاه این افراد بوده و جامعه را نسبت به گذشته پرافتخار اسلام و ایران آگاه تر کند.

وی در ادامه با انتقاد از بی مهری مسئولین شهری در گرامی‌داشت یاد و نام بزرگان عرصه علم و فقاهت، گفت: یک مورد از این بی مهری‌ها نسبت به بزرگان دینی اتفاق افتاده است، و آن عدم توجه به مقام رفیع حضرت شیخ صدوق می باشد که متاسفانه تا کنون نام هیچ معبر و یا خیابان و مکانی به اسم ایشان ثبت نشده است.

تولیت آستان حضرت شیخ صدوق(ره) ابن‌بابویه در پایان با تاکید بر نامگذاری معابر اصلی شهر بنام بزرگان فقه، حکمت و فلسفه، عنوان داشت: حضرت شیخ صدوق یکی از علمای تراز اول جهان تشیع می‌باشد که خدمات علمی بسیاری به جهان اسلام ارائه داده است و بر همه ما فرض است تا مقام علمی و معرفتی حضرت شیخ صدوق(ره) را که مورد عنایت خاص امام زمان(عج) بودند را به مردم به ویژه جوانان معرفی کنیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha