پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی با بیان این که هویت رسالتی حضرت محمد(ص) جامعه اسلامی را جامعه برادر و واحد می کند، گفت: محبت فاطمه(س) می تواند اجر رسالت پیامبر(ص) باشد. محبت ایشان می تواند وحدت جامعه اسلامی را تضمین کند. به همین دلیل کسانی که به دنبال تفرقه هستند هیچ ارتباط هویتی با جامعه حضرت محمد(ص) ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در همایش بزرگ سادات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات به بررسی نقش حضرت زهرا(س) در وحدت امت اسلامی پرداخت.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که وجود مقدس نبی اکرم(ص) سراسر رسالت ایشان است و به همین دلیل فعل، قول و تقریر حضرت حجت است، افزود: تمار عیار شخصیت حضرت محمد(ص) رسالت است. نسبت رسول خدا(ص) با جامعه اسلامی، رسالتی است به همین دلیل ایشان پدر امت هستند. شخصیت و هویت امت نبی اکرم(ص) نیز اسلام است.

آیت الله اراکی با بیان این که هویت رسالتی حضرت محمد(ص) جامعه اسلامی را جامعه برادر و واحد می کند، خاطرنشان کرد: مادر هویت اسلامی حضرت زهرا(س) است. ایشان هویت رسالتی نبی اکرم(ص) را پایدار کردند، به همین دلیل با محبت حضرت زهرا(س) مزد رسالت پیامبر(ص) تأمین می شود.

وی افزود: محبت فاطمه(س) می تواند اجر رسالت پیامبر(ص) باشد. محبت ایشان می تواند وحدت جامعه اسلامی را تضمین کند تا هویت اسلامی جامعه شکوفا شود. به همین دلیل کسانی که به دنبال تفرقه هستند هیچ ارتباط هویتی با جامعه حضرت محمد(ص) ندارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامعه سادات را بهترین بستر برای نشر هویت رسالتی حضرت محمد(ص) دانست و تأکید کرد: قوام اسلام به این است که بدانیم هویت اسلامی و رسالتی پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha