شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفرعلی قهرمانی -  موسسه الحکمه

حوزه/ انگاره سازی علیه مهدویت و تخریب چهره مسیحا و منجی و تولید چهره های منفی نجات آفرین از دیگر پروژه های تولیدی هالیوود به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام صفرعلی قهرمانی، از موسسه الحکمه در بیستمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی به نقش هالیوود در واگرایی در جهان اسلام اشاره نمود و تصریح کرد: انگاره سازی و یا کلیشه سازی ذهنی هالیوود را می توان در سه دوره  بالرین، میلیاردها و پولدارها، بمب گذار و تروریسم تقسیم نمود.
وی نحوه انگاره سازی از دولت ها و ملت های مسلمان در هالیوود را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در فیلم های هالیوودی، آسیب های اجتماعی جوامع اسلامی را بزرگنمایی کرده، فضای سیاسی را از مردمان یک سرزمین در اذهان دیگر ملت ها ارائه می کند.
حجت الاسلام صفر علی قهرمانی ارائه چهره ای خشن، بی منطق و بی عقل از ملت های اسلامی را از مهمترین اهداف تولیدات هالیوودی عنوان کرد و ابراز داشت: بدون دخترم هرگز، تک تیرانداز، مهلکه، مرگ و نابودی و... از مهمترین انگاره سازی های منفی و تخریب ملت های اسلامی است.
وی سیاه نمایی و انگاره سازی منفی در رابطه با آخر الزمان، را از دیگر انگاره سازی های مهم هالیوود دانست و خاطرنشان کرد: انگاره سازی بر علیه مهدویت و تخریب چهره مسیحا و منجی و تولید چهره های منفی نجات آفرین از دیگر پروژه های تولیدی هالیوود به شمار می رود.
 وی انگاره سازی و تخریب محورهای وحدت آفرین علیه جریان مقاومت را از دیگر رویکردهای هالیوود دانست و یادآور شد: هالیوود در تولیدات خود واگرایی جوامع مختلف انسانی را هدفگذاری نموده، به دنبال افزایش تنش و واگرایی ملی و مذهبی در میان ملت هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha