پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ در آستانه سالروز ولادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، خلاصه بیانات رهبر انقلاب به شرح ذیل است.


رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مداحان به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س):

 

زن در منطق اسلام یک الگو و چارچوب کاملی دارد؛ زن اسلامی عبارت است از آن موجودی که دارای ایمان و عفاف است، متصدی مهم‌ترین بخش تربیت انسان است، در اجتماع اثرگذار است، رشد علمی و معنوی دارد، مدیر کانون بسیار مهم خانواده است و مایه‌ی #آرامش جنس مرد است.

همه‌ی این‌ها در کنار خصوصیات زنانگی مثل لطافت، رقت قلب و آمادگی برای دریافت انوار الهی است. این الگوی #زن_اسلامی است.

در مقابل، در تاریخ همیشه یک الگوی انحرافی وجود داشته است؛ امروز آن #الگوی_انحرافی، زن غربی است که خصوصیت او به‌جای همه‌ی خصوصیات برجسته و ممتازی که از زن اسلامی بیان کردیم، این است که بتواند نظر مردان را جلب کند و موجب التذاذ مرد شود.

لذا شاخصه‌ی #زن_غربی برهنگی است. می‌بینید که مرد باید در مراسم‌هایشان کاملاً پوشیده باشد و زن هرچه ممکن است عریان باشد.

عدالت جنسیتی غربی‌ها فقط حرف است
بانوان صاحب‌مقام غربی یکی پس از دیگری اعلام کردند که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند

رهبر انقلاب، امروز: زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ی هیجان جنسی مردان است؛ بقیه‌ی حرف‌هایی که می‌زنند مثل #عدالت_جنسیتی، همه #حرف است و ظاهر قضیه است؛ باطن آن، چیز دیگری است.
شنیده‌اید که تعداد قابل توجهی از بانوان صاحب‌مقام غربی در همین چندماه قبل، یکی پس از دیگری اعلام کردند که در زمان جوانی در جریان مسائل اداری مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، با زور و خشونت! این‌ها تازه زن‌های برجسته‌ی غربی بودند...

اسلام در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند، به‌وسیله‌ی «حجاب» بسته است.

حجاب، وسیله‌ی مصونیت زن است نه محدودیت.

امروز پرچم #استقلال_هویتی و فرهنگی زنان، در دست زنان ایرانی است و بانوان ایرانی با حفظ #حجاب، استقلال هویتی و فرهنگی خودشان را دارند اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند؛ یعنی دنیا دارد سخن جدیدی را می‌شنود:
زن می‌تواند در میدان‌های اجتماعی حضور فعال و تأثیرگذاری عمیق داشته باشد -که امروز زنان کشور ما چنین تأثیرگذاری‌ای دارند- درعین‌حال حجاب و عفاف و وجه تمایز، در معرض سوءاستفاده‌ی مردان قرار نگرفتن، خود را در حد وسیله‌ی التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن، این‌ها از خصوصیات زن امروز ایرانی است. ما این #الگو و چارچوب را داریم.


در میان بانوان ما بعضی در حد بسیار خوب و بعضی در حد متوسط به این الگو توجه دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha