سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
همسر

حوزه/استاد حوزه و دانشگاه مشهد با اشاره به ویژگی‌های همسر خوب گفت: همسر خوب يكي از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهي است و اين نعمت بزرگ عامل سعادت خانواده‌ها، مايه پيشرفت در امور مختلف، آرامش دل‌ها، و تربيت صحيح فرزندان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی، صبح امروز در نشستی با موضوع «ازدواج آگاهانه»، در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد با تبریک فرا رسیدن روز زن، اظهار داشت: همسر خوب يكي از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهي است و اين نعمت بزرگ عامل سعادت خانواده‌ها، مايه پيشرفت در امور مختلف، آرامش دل‌ها، و تربيت صحيح فرزندان می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های همسر خوب افزود: ایمان و تقوا، اخلاق نیکو، اصالت و نجابت خانوادگی، هم‌کفو بودن، عقل و هوش و ... از جمله ویژگی‌های یک همسر خوب به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با بیان اهمیت ایمان و تقوا در همسر گفت: همسری كه متدین و با تقوی باشد، حقوق همسرش را حفظ می‌کند و هیچ‌گاه در پی هوس‌های نامشروع  نیست، به او احترام می‌گذارد و از هرگونه ستم احتراز(دوری) می‌کند.

وی با بیان اینکه خواستگار متدین آمد، رد نکنید، گفت: امام باقر(ع) می‌فرمایند: «شایستگی داماد در تقوا و دیانت و امانت او نهفته است؛ هر كس واجد این شرایط باشد درخواست وی را بپذیرید.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حسن خلق نیز از دیگر ویژگی‌های یک همسر خوب است، یكی از ویژگی‌های همسر شایسته آن است كه از نظر اخلاقی مهربان، خوشرو و نسبت به همسرش دوستی مخلص باشد.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می‌فرمایند«هرگاه فردی به خواستگاری دخترتان آمد كه از نظر دین و اخلاق شما را راضی می‌کرد دخترتان را به ازدواج او در آورید».

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با اشاره به اینکه اصالت و نجابت خانوادگی از دیگر ویژگی‌های همسر خوب است، تصریح کرد: از ویژگی‌هایی كه در شوهر اهمیت خاص دارد، یكی وراثت و دیگری محیط است كه اصالت خانوادگی هر دو را در بر دارد، بنابراین دختران باید در نظر داشته باشند فردی را به شوهری برگزینند كه از یك خانواده نجیب و خوش‌نام بوده و در یك محیط خانوادگی سالم بزرگ شده باشد.

وی گفت: "كفو" همديگر بودن نیز از دیگر ویژگی‌ها است که كفو هم ديگر بودن يعني تناسب، همتايي، هماهنگي و هم‌شأنی در زمینه‌های مختلف مالي، مذهبي، اخلاقي، خانوادگي، دانش و سواد، قيافه و سنخيت جسمي و روحي.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: باید توجه داشته باشید که همتايي صد درصد امكان ندارد، بايد كوشش شود هرچه ممكن است اين فاصله طبيعي بين افراد كمتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: همسر مناسب برای هر کس تعاریف خاص خودش را دارد، اما اصولی وجود دارد که باید در همه آن‌ها یکسان باشد، درواقع همسر خوب، همسری است که معیارهای پایه را داشته باشد و بعدازآن معیارهای مورد علاقه شما را تامین کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha