سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمد علی میرزایی -  جامعه المصطفی

حوزه/ نشست علمی "راهبردهای تبلیغ بین الملل با تاکید بر مهارت های زبانی" به همت موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین میرزایی در نشست علمی " راهبردهای تبلیغ بین الملل با تاکید بر مهارت های زبانی" که به همت موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی برگزار شد، تصریح کرد: جهان امروز به جهانی بدون مرز تبدیل شده و فضا به گونه ای شده که ما مجبور هستیم با فرهنگ های دیگر ارتباط داشته باشیم و البته می توان به این قضیه نگاه مثبت داشت، زیرا زمینه انتقال فرهنگ از جانب ما به دیگر  ملت های جهان فراهم شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی و در عصری که حقیقتا می توان آن را عصر امام خمینی بنامیم زمینه ارتباط و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) در اقصی نقاط عالم، بیش از پیش فراهم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی  تصریح کرد: حال سوال اساسی که پدید می آید این است که چگونه می توان با فرهنگ های دیگر ارتباط برقرار کرد، در عین حال از آن ها تاثیر نپذیرفت. برای رسیدن به این نقطه نیازمند معرفت و شناخت مخاطب تبلیغ خود هستیم. زیرا تا به زبان و فرهنگ و آداب و رسوم منطقه ای که به دنبال تبلیغ درآنجا و ارتباط بامردم آن ناحیه هستیم آشنا نباشیم .امکان تبلیغ موثر نخواهیم داشت و در عین حال باید فراق دنیای امروز و مردم امروز را هم بدانیم زیرا امروز دنیا از ما تبلیغ سنتی و سخنرانی یک طرفه نمی خواهد بلکه مردم دنیا به دنبال گفت و گو دو طرفه هستند.

وی با بیان این که  تبلیغ ما در این برهه از زمان باید کار آمد، پویا و موثر و به زبان و ادبیات روز دنیا باشد، گفت: جهانی سازی امروز یک تهدید و یک جنگ قوی وتمام عیار است که زمینه هاو عرصه های مختلف بشریت را تحت تاثیر خود قرار داده و بنابر  گفته فوکویاما در نظریه پایان تاریخ این لیبرالیسم است که آخر تاریخ را می سازد  و در برابر ما چنین دشمنی قرار گرفته است. لذا دنیای استکبار با همه توان خود برای مقابله با اسلام جلو آمده و ما هم باید در کنار تبلیغ سنتی با فرا گرفتن مهارت های رسانه ای و روش های جدید تبلیغی برای رساندن پیام حقیقی اسلام، با مردم جهان امروز ارتباطی موثر برقرار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha