پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ویژگی های مومن

حوزه/ براساس آیات قرآن،‌ انسان مومن ۶ ویژگی دارد،‌ نمازش با خشوع است،‌ از کارهای لغو اعراض می‌کند،‌ رابطه‌اش با مردم برقرار است و به مستمندان کمک می‌کند،‌ وفای به عهد دارد،‌ امانت را حفظ می‌کند و در نهایت نمازش را در وقت مقرر اقامه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد اظهار داشت: هر انسانی اگر می خواهد رشد کند باید ایمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه درس حوزه علم است، ایمان نیست، افزود: ایمان در قلب هر شخصی وجود دارد، اما علم را باید به دست آورد.

حجت الاسلام فیض آبادی با اشاره به ویژگی های انسان مومن گفت: براساس آیات قرآن،‌ انسان مومن 6 ویژگی دارد،‌ نمازش با خشوع است،‌ از کارهای لغو اعراض می‌کند،‌ رابطه‌اش با مردم برقرار است و به مستمندان کمک می‌کند،‌ وفای به عهد دارد،‌ امانت را حفظ می‌کند و در نهایت نمازش را در وقت مقرر اقامه می‌کند.

وی اظهار داشت: اینکه قرآن سخن از محافظت از نماز را ذکر کرده،‌ وصف فرد نمازگزار است، یعنی انسان مراقبت داشته باشد تا نماز او قضا نشود، فردی که در نماز خشوع داشته باشد و بر این نماز محافظت کند، براساس نص قرآن،‌ بهشت را به ارث می‌برد.

کارشناس علوم دینی  تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید «الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ» یعنی: «مؤمنین کسانی هستند که در نماز خویش خاشع و فروتن هستند و دیده بر سجده‌گاه خود دارند و به این سو و آن سو نمی‌نگرند و دلشان در گرو مهر و عشق به خداست».

وی با بیان اینکه مومن کار لغو انجام نمی دهد، گفت: کار لغو یعنی مومن هیچ گاه فرصت را از دست نمی دهد، بنابراین شما طلبه ها نیز نباید فرصت را از دست بدهید و باید مطالعه کنید.

حجت الاسلام فیض آبادی با تاکید بر اینکه مومن روحیه بخشنده دارد، افزود: متاسفانه امروز فرهنگ و روحیه گذشت، بخشش و بخشندگی در جامعه كمرنگ شده و باید در راستای نهادینه شدن این روحیات تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این که پاکدامنی از صفات برجسته مومنین است، اظهار داشت: عفت و پاکدامنی سلامت جامعه را تأمین و از فروپاشی کانون گرم خانواده جلوگیری می کند.

پژوهشگر دینی با تاکید بر این که عفت و پاکدامنی را در فضای مجازی نیز باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: برخی دشمنان اخلاق و اسلام نسبت به توزیع تصاویر مستهجن در فضای مجازی اقدام می‌کنند که گناه بسیار بزرگی است و باید مراقب این‌گونه توطئه‌ها در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    کسی هست پاسخ این سوال من رو بده طبق گفته ی حضرت زهرا از کدام ویژگی مومن باید ترسید