جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسوه های صبر

حوزه/قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش تأثیرگذار ولایت فقیه در جامعه، گفت: تبعیت از ولایت فقیه ادامه راه حضرت زهرا(س) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه‌» از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت  که با حضور مسئولان و مقامات نظامی، انتظامی، مادران و همسران شهدا در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مادران شهدا در راه عشق به خدا و اسلام، از جوان هایشان که سال ها با جان و دل آنان را در دامان خویش پرورش داده بودند دل می کندند.

وی با اشاره به این که تمام امید همسران ‌شهدا نیز به همسران‌شان بود، یادآور شد: همسران شهدا وقتی دیدند که همسرانشان با تأسی به شهدای کربلا و از جمله  حضرت اباالفضل العباس(ع) راهی میدان جنگ می شوند، از آنان دل می کندند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با تأکید بر این که ما الگوهای زیادی در تاریخ اسلام و انبیا داریم ابراز کرد: بایستی قدرشناس این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی ضمن اشاره به این که وقتی که به حج سفر می کنیم سخن از یک بانوی بزرگ به عنوان اسوه صبر به نام هاجر مطرح است، گفت: الگو و اسوه مادران و همسران‌ شهدا حضرت فاطمه زهرا(س) است و بانوان ما بایستی به این موضوع مهم افتخار کنند.

وی با بیان این که بال سبز پیروان مکتب اسلام، فرهنگ انتظار، شهادت و امید است، تبیین‌کرد: امروزه رسالت همه ما سنگین است که نباید از آن غفلت کنیم.

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر این که امروزه امید همه کشوران مسلمان دنیا به کشور ایران بوده و مردم آن ها از مادران شهدای ما الگو می گیرند، اذعان داشت: فرزندان ما امروز نه تنها در مرزهای جمهوری اسلامی، بلکه در یمن، اروپا، سوریه، بحرین و حتی در دل غرب فعالیت می کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه به نقش والای ولی فقیه در جامعه اشاره داشت و افزود: بایستی بدون تبدیل و تغییر در مسیرمان، رهبرمعظم انقلاب اسلامی را یاری کنیم.

حجت الاسلام نوفرستی، نقش ولایت و رهبری را در وحدت و انسجام جامعه اسلامی بی بدیل دانست و یادآور شد: نقش مقام عظمای ولایت در وحدت و انسجام جامعه اسلامی و راهکارهای فرهنگ سازی برکسی پوشیده نیست.

 در پایان این مراسم از خانواده ۲۲شهید مرزبانی استان خراسان جنوبی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha