جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ امام جمعه بابل، زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند و این مسأله در زندگی فاطمه(س) متجلی شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، امروز به مناسبت ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) در دیدار جمعی از طلاب و مبلغان خواهر این شهرستان، با تبریک این ایام، به نقش آفرینی حضرت فاطمه(س) در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: ایشان به طور حتم، احیاگر نقش زن در جامعه اسلامی هستند.

وی، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می‌بخشد، پرورش بی‌نظیر او در دامن پیامبر‌اکرم(ص) بوده که حضرت زهرا(س) را بانوی خودساخته و عزتمند ساخته است.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این‌که ارزش چادر باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: اگر چادر، نماد عفاف و حجاب زنان محسوب و معرفی شود، آن‌گاه مفهوم اصلی جامعه اسلامی نمایان می شود. 

وی همچنین به برخی تفکرات نا‌صحیح در زمان جاهلیت و قبل از اسلام اشاره و تأکید کرد: پیامبر اسلام(ص) ذهنیت نا‌مناسبی که در خصوص زن در جامعه بود را از بین برد. 

امام جمعه بابل با بیان این‌که زنان جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگو و راهنمای خود قرار دهند، اظهار داشت: بخشی از فرهنگ‌سازی‌ها، وظیفه زنان است که باید با الگو پذیری از ائمه اطهار(ع) فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه ترویج کنند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که رفتار و منش حضرت فاطمه(س) می تواند الگویی بارز برای همگان باشد، افزود: این بانوی نمونه اسلام  همچون شمعی بود که خود را فدای پدر و مادرش می کرد که این ویژگی ها باید مورد توجه نسل جوان جامعه ما قرار گیرد.

وی، زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند و این مسأله در زندگی فاطمه(س) متجلی شده بود.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان نخستین زن حامی ولایت بعد از پیامبر(ص)، جایگاه زن در جامعه را احیا‌ کرد، گفت: نقش حضرت زینب در عاشورا، نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس تاریخی روشن از حضور زنان در صحنه است.

امام جمعه بابل، داشتن عفت، عزت نفس و حیا را از جمله دیگر شاخصه های مهم اخلاقی بانوی بزرگ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا‌(س) باید سرمشق زنان و بانوان جامعه اسلامی ‌باشد.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر درس‌آموزی زنان جامعه اسلامی از حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: زنان امروز جامعه اسلامی با پیروی از سیره عملی آن حضرت می‌توانند در جامعه مؤثر باشند و اقدامات سرنوشت‌ساز و تاریخی رقم بزنند و جنسیت آنان هرگز مانع از این موضوع نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز زن در دنیای غرب به پایین ترین حد ممکن متزلزل شده، گفت: زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. 

امام جمعه بابل با تأکید بر این که زن با برداشتن حجاب، در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت های اجتماعی پیشرفتی نخواهد کرد، افزود: همه‌ اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن است و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که برداشتن حجاب را مقدمه‌ای برای برداشتن عفت و حیا در جامعه‌ اسلامی دانست و گفت: زن های مسلمان در طول تاریخ ما با وجود سختگیری ها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند.

امام جمعه بابل با تأکید بر این که حجاب، متانت و ارزش گذاری زن است، خاطرنشان کرد: این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسأله حجاب تشکر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha