سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فرزین

حوزه/ حجت الاسلام فرزین گفت: حوزه انقلابی تافته ای جدا بافته از حوزه های علمیه نیست و درک حقایق جامعه اسلامی و نیازهای جامعه از شاخصه های حوزه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی فرزین، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ حوزه انقلابی که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند اگر حوزه قم انقلابی نماند، اگر حوزه های علمیه انقلابی نمانند، نظام و انقلاب در خطر انحراف قرار می گیرند .

وی بیان کرد: حوزه انقلابی تافته ای جدا بافته از حوزه های علمیه نیست، درک حقایق جامعه اسلامی و نیازهای جامعه  از شاخصه های حوزه انقلابی است.

 حجت الاسلام فرزین افزود: حوزه انقلابی براساس فقه اهل بیت(ع) به سمت بناگذاری تمدن اسلامی حرکت می کند و نقشه راهی که رهبری معظم انقلاب از حوزه انقلابی ترسیم فرموده اند، براین شاخصه ها استوار است.

وی بیان کرد: حوزه انقلابی، حوزه ای است  که جامعه را در زمان امروز برای حرکت و بستر سازی ظهور امام زمان(عج) محیا کند؛ شهید مطهری می گوید فقهای ما هم باید اسلام شناس باشند و هم پاسدار اسلام، لذا حوزه های علمیه بستر مناسب برای این پاسداری از اسلام است.

دبیر همایش حوزه انقلابی در ادامه افزود: در این همایش کارگاه های تخصصی با موضوعات مختلف در زمینه تحول فراگیر و حوزه انقلابی و راهکارهای دور شدن از حوزه سکولار برگزار می شود.

وی اذعان کرد: جمع بندی مطالب کارگاه های تخصصی این همایش به زودی منتشر خواهد شد. کارگاه ها در سه عنوان کلی نقش حوزه و روحانیت در تشکیل حوزه انقلابی، دوم نقش حوزه و روحانیت و نهادینه کردن فرهنگ دینی و سوم مجموعه های سیاسی و اجتماعی و خطراتی که نظام اسلامی و حوزه های علمیه را تهدید می کند، است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha