جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که موضوع عفاف و حجاب یک مسأله فطری و دینی است و نباید درگیر برخی مسائل حاشیه ای شود، گفت: برخورد سلیقه ای با مسأله مهمی چون عفاف و حجاب بسیار آسیب زا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، امروز در همایش خواهران عضو ستاد نمازهای جمعه استان در رامسر با اشاره به اهتمام خواهران ستادهای نمازجمعه برای تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) گفت: همایش ویژه خواهران ستادهای نمازجمعه مازندران در آستانه میلاد بانوی بزرگ عالم بشریت، حضرت زهرا(س) یک تجدید میثاق با آن حضرت است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: امروز اهمیت مسأله حجاب یک ضرورت بسیار مهم برای خواهران مؤمن و متدین است و همه مردم و مسؤولان موظف به تبیین و اجرایی شدن کامل ضرورت دین در جامعه هستند.

حجت الاسلام انتظاری بر لزوم اجرای کامل قانون عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: در کنار کار فرهنگی مؤثر در حوزه حجاب باید برخورد قاطع با مروجان و عناصر سازمان یافته و فتنه انگیز علیه حجاب و مبانی دینی و ارزشی در جامعه صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نمازجمعه پایگاه مطالبه گری از مسؤولان برای اجرای کامل قانون حجاب  و عفاف در جامعه است، افزود: در کنار کار قانونی از سوی دستگاه ها و نهادهای مربوطه، باید تذکر لسانی و نقش مهم مردم در این صحنه جدی گرفته شود.

حجت الاسلام انتظاری از نمازجمعه به عنوان یک قرارگاه مهم فرهنگی در سطح منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به نهاد مقدس نمازجمعه، این نهاد باید یک محرک و شتاب دهنده در عرصه تولید محصولات مرتبط با عفاف و حجاب باشد.

وی، حضور بانوان متعهد در عرصه فضای مجازی و مقابله با دست های آلوده ای که تلاش گسترده ای را برای انحراف عقاید و بنیان های ایمانی جامعه به ویژه بانوان انجام می دهند، ضروری دانست.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که موضوع مشکلات حوزه عفاف و حجاب امروز در سطح جامعه یک گره است که تنها با دست های خودمان باز می شود، تصریح کرد: نمازجمعه به عنوان قرارگاه مهم فرهنگی، باید همسو سازی نهادهای فرهنگی و جریان سازی در این عرصه را مدیریت کند.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت مستمر و با ارائه روش‌های مدبرانه صورت گیرد چرا که در غیر این‌صورت ابتر خواهد ماند، افزود: در حوزه ترویج این فرهنگ اسلامی باید با برنامه‌ریزی هدفمند گام برداریم.

وی، بد‌حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز براین مشکل می‌افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران، بد‌حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بند‌و‌باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در جامعه نیازمند همکاری همه متولیان فرهنگی کشور است، گفت: صدا و سیما به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار باید با ارائه الگو‌های مناسب پوششی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

وی نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن این فرهنگ اصیل اسلامی باید به صورت ریشه‌ای و پایه‌ای اقدام شود.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که فلسفه حجاب جلوگیری از آفت‌های ناگواری است که اساس خانواده‌ها را تهدید می‌کند، گفت: یکی از آسیب‌های جبران‌ناپذیر بدحجابی و بی‌حجابی، کاهش نرخ ازدواج در میان جوانان است که با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌توان جامعه ای سالم را تصور کرد.

حجت الاسلام انتظاری با تأکید براین که برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید بسیج عمومی صورت گیرد، تصریح کرد: اقدامات سطحی نه تنها به نهادینه کردن و گسترش این فرهنگ دینی کمک نخواهد کرد بلکه اثرات نامطلوبی در جامعه خواهد داشت.

وی با بیان این که موضوع عفاف حجاب یک مسأله فطری و دینی است و نباید درگیر برخی مسائل حاشیه ای شود، خاطرنشان کرد: برخورد سلیقه ای با مسأله مهمی چون عفاف و حجاب بسیار آسیب زا خواهد بود.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با تأکید بر این که عفاف و حجاب یک مسأله دینی و برآمده از ارزش های اسلامی است که باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت آن در جامعه استفاده کرد، تصریح کرد: بدحجابی یک فرهنگ شوم استعماری است که به بهانه آزادی زنان زمینه فساد و بی بندوباری را فراهم می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha