شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین حجامی مسئول علمی جشنواره علامه حلی کشوری

حوزه/ مسئول علمی جشنواره علامه حلی با اشاره به این که حجم زیاد درس ها در سطوح پایین تر، باعث اقبال کمتری از سوی طلبه ها نسبت به امر پژوهش می شود، گفت: تربیت طلاب پژوهشگر از ضرورت های امروز جامعه است.

حجت الاسلام حسین حجامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، گفت: یکی از رویکردهای حوزه های علمیه بحث پژوهش و ترویج آن در بین طلاب بوده که با اتخاذ تصمیمات و طرح های اصولی، کارهای خوبی صورت گرفته است.

 مسئول علمی جشنواره علامه حلی با اشاره به این که حجم زیاد درس ها در سطوح پایین تر، باعث اقبال کمتری از سوی طلبه ها نسبت به امر پژوهش می شود، گفت: تربیت طلاب پژوهشگر از ضرورت های امروز جامعه است.

وی با ابراز نگرانی از عدم تعمیق فرهنگ پژوهش در بین طلاب، ادامه داد: بیشتر پژوهش ها تمرینی است و پژوهش های امروزی در عین حالی که که خوب هستند، اما باید از شکل تمرینی و تکراری تغییر یابند.

حجت الاسلام حجامی با اشاره به این که نفرات برتر جشنواره های استانی برای رقابت به جشنواره کشوری راه پیدا می کنند، گفت: در مجموع مقایسه سطح آثار پژوهشی خواهران در رقابت با برادران را در سطح پایین تری است و لازم است حوزه های علمیه خواهران این کمیت را به سوی کیفیت هم سوق بدهند، کیفیتی که بتواند کار بردی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha