سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مسابقه علمی آموزشی «ما طلبه ایم» با هدف کشف استعدادهای خاص طلاب در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام حسین فاضل، مسؤول برگزاری مسابقه «ما طلبه ایم» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مازندران، با بیان این که این مسابقه هیجان انگیز و با رنگ و بویی آموزشی برگزار شد، گفت: هدف از این مسابقه ایجاد شور و نشاط تحصیلی در میان طلاب مدرسه است.

وی با اشاره به این که مسابقه «ما طلبه­ ایم» در پنج رشته برگزار شده است، بیان داشت: گروه­های ثبت نام کننده برای هر رشته یک شرکت کننده به مسابقه معرفی می­کنند.

مسؤول برگزاری مسابقه «ما طلبه ایم» با بیان این که هر رشته در یک شب برگزار شد و نمایندگان گروه­ ها با هم به رقابت پرداختند، خاطرنشان کرد: طلاب شرکت کننده در رشته های احکام، متن خوانی، تدریس، سخنرانی و مداحی با هم به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به این که هر شرکت ­کننده در هر روز امکان کسب 50 امتیاز را داشته است، تصریح کرد: یک گروه در مجموع 250 امتیاز را می­تواند کسب کند و اما شیوه­ پیچیده و پر چالش مسابقه، به شکلی است که هیچ شرکت کننده­ای از قبل نمی­تواند ادعا کند که می­تواند 50 امتیاز آن شب را دریافت کند.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که در مهلت سه روزه ثبت نام پنج گروه ثبت نام کردند که خارج از انتظار مسؤولان مدرسه بود، بیان داشت: این مسابقه از شنبه پنجم اسفند آغاز و به مدت چهار شب ادامه داشته است.

مسؤول برگزاری این مسابقه با اشاره به این که طلاب در شب نخست در رشته احکام با هم رقابت کردند، گفت: از هر شرکت کننده 20 سؤال از کتاب درسنامه فقه پایه اول در سه سطح آسان، نیمه آسان و سخت پرسیده شد. 

وی با بیان این که در شب دوم مسابقه، طلاب شرکت کننده در رشته متن خوانی با هم به رقابت پرداختند، بیان داشت: این مسابقه زیر نظر سه داور که از اساتید سطح عالی مدرسه بودند، برگزار شد.

حجت الاسلام فاضل خاطرنشان کرد: متنهای این مسابقه از تحریر الوسیله امام خمینی(ره) گرفته و به صورت امتحان شفاهی معمول در این مدرسه علمیه برگزار شد که ده امتیاز از 50 امتیاز این مسابقه به عهده تماشاچیان بود. 

وی با اشاره به این که در شب سوم مسابقه نیز طلاب در رشته تدریس با هم رقابت کردند، خاطرنشان کرد: در شب چهارم نیز شرکت کنندگان در رشته سخنرانی با هم به رقابت پرداختند و نفرات برگزیده معرفی شدند.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که ماده تدریس از «سیوطی» مرکز تدوین متون بود، گفت: در این شب امتیازات از هم فاصله قابل توجهی گرفت و همین باعث شد که در شبهای بعد تلاش بیشتری از دیگر گروه ها ببینیم.

مسؤول برگزاری این دوره از مسابقات افزود: نکته قابل توجه در این رشته این است که علاوه بر ده امتیاز مختص تماشاچیان، آنها حق سؤال از مدرس را دارند که در صورت جواب صحیح سه امتیاز مثبت و در صورت جواب غلط یک امتیاز منفی برای شرکتکنندگان منظور می شود.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که یکی از امتیازات این مسابقه کشف استعدادهای خاص طلاب توسط اساتید بود، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات استعدادهای طلاب که به دلیل تمرکز بر روی تحصیل نسبت به آن غفلت شده بود شناسایی شد. 

وی با اشاره به این که شب چهارم این مسابقه در رشته سخنرانی بود، افزود: شرکت کنندگان باید در هفت دقیقه هنر خود را در معرض داوری قرار دادند و در صورت یک ثانیه بیشتر تا یک دقیقه به ازای هر دقیقه 2.5 امتیاز از آنها کسر می شود.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که موضوع سخنرانی به خاطر نزدیک بودن به مناسبت شهادت حضرت زهرا س «فاطمیه» بود، تصریح کرد: هدف از انتخاب موضوع واحد برای سخنرانی این بود که تفاوت دیدگاه ها به یک مقوله هم برای شرکتکنندگان امتیاز آور باشد و هم به تماشاچیان نکته آموزشی دهد. 

مسؤول برگزاری این دوره از مسابقات با بیان این که شرکت کنندگان در شب پنجم در رشته مداحی با هم به رقابت پرداختند، خاطرنشان کرد: شرکتکنندگان به قید قرعه مثل شبهای قبل برای ارائه به روی صحنه آمدند و هنر خود را به نمایش گذاشتند. 

وی افزود: در پایان این دوره از مسابقات به گروه های شرکت کننده به ترتیب امتیازاتی که کسب کردند تقدیرنامه و لوح یادبود اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha