جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خامنه ای

حوزه/ حوزه/ نشست «عدالت و عدالت‌خواهی» در اندیشه‌ امام خامنه‌ای، همراه با معرفی «کتاب عدالت»، به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، در حسینیه و بیت مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای(ره) در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نشست «عدالت و عدالت‌خواهی» در اندیشه‌ امام خامنه‌ای، همراه با معرفی «کتاب عدالت»، به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و با حضور صاحب نظران حوزوی و فرهنگی، در حسینیه و بیت مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای(ره) در مشهد برگزار شد. 

در این نشست ضمن بررسی موضوع عدالت و عدالت‌خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی، به عرصه‌ها و شیوه‌های تحقق این موضوع و بایدها و نبایدهای عدالت‌خواهی پرداخته شد.

معرفی «کتابِ عدالت» آخرین اثر منتشر شده از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) که با رویکردی کاربردی و ناظر به حل مسئله و براساس بیانات رهبر انقلاب تهیه شده از دیگر برنامه های این نشست بود.

کتاب عدالت به عنوان تازه ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی به بحث عدالت در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می پردازد و به سؤالاتی مانند چگونه با عدالت رفتار کنیم؟ چرا باید عدالت خواه باشیم؟‌برای تحقق عدالت چه باید کرد؟ و چگونه عدالت خواهی کنیم؟ پاسخ می دهد.

مهران کریمی سادات محله و سید علی کشفی در ابتدای این کتاب که به نشر نهضت نرم افزاری وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسانده است، آورده اند:‌ کتاب عدالت یک کتاب کاربردی است؛ مجموعه ای از دستورالعمل ها و باید – نبایدها برای سربازان عدالت اجتماعی است.

در این کتاب سعی شده تا سؤالات گوناگون مطرح در این حوزه را بر اساس بیانات رهبر انقلاب پاسخ گفته و محتوایی کاربردی و ناظر به حل مسئله در اختیار مخاطب قرار گیرد.

از آنجا که کتاب عدالت تلاش داشته یک کتاب عملیاتی باشد، بر این اساس محتوا در دو قالب ساختاری بخش اصلی و بخش مکمل ارائه شده است که گفتار اصلی به ضرورت تلاش و مجاهدت برای عدالت خواهی پرداخته و در بخش تکمیلی نیز که نمونه های عینی عدالت خواهی است که در قالب نهج البلاغه، دستاورد، اقدام رهبری و هشدار تشکیل می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha