پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری، خواستار ثبت یک روز به نام اهواز در تقویم ملی شد و گفت: اگرچه سایر شهرستان‌های خوزستان روز شاخصی برای خودشان در تقویم ملی دارند، اما لازم است اهواز نیز یک روز ملی در تقویم به نام خود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه پنج‌شنبه در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در سال ۹۶ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به صالحی، خواستار توجه ویژه دولت به فرهنگ استان شد و اظهارداشت: استان خوزستان از دیرباز تاکنون مورد هجمه‌های شدید، گسترده و متنوع دشمن در مقوله‌های اعتقادی و فرهنگی بوده و لازم است که دولت توجه ویژه و مهمی به این استان داشته باشد.

امام جمعه اهواز، پیرامون مسأله مطرح شده در نشست شورای فرهنگ عمومی پیرامون تعیین یک روز در تقویم ملی به نام خوزستان، گفت: اگرچه سایر شهرستان‌های خوزستان روز شاخصی برای خودشان در تقویم ملی دارند؛ اما لازم است اهواز نیز یک روز ملی در تقویم به نام خود داشته باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به چهارشنبه سیاه اهواز در دی‌ماه سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و افزود: شهر اهواز در دوران انقلاب و جنگ، مقاطع مهمی داشته اما یک روز مهمی در گذشته خود دارد که سبب فروپاشی رژیم در خوزستان شد.

وی در ادامه به شرح ماجرا پرداخت و دلیل نام‌گذاری «چهارشنبه سیاه اهواز» را بدین صورت اعلام کرد: در ۲۷ دی‌ماه سال ۵۷ یعنی یک روز پس از فرار شاه از کشور، وقتی مردم برای جشن و ابراز شادی به خیابان‌ها آمده بودند و فریاد حمایت از خمینی و مرگ بر شاه سر می‌دادند، مزدوران رژیم پهلوی با قتل‌عام سراسری مردم، خیابان‌ها را به خون و خاک کشیدند که همین عامل مهم، سبب سرنگونی رژیم در خوزستان شد.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه چهارشنبه سیاه واقعه‌‌ای عظیم در اهواز است، اظهارداشت: امیدواریم این روز در تقویم به نام چهارشنبه سیاه یا بهتر ۲۷ دی‌ماه به نام اهواز ثبت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha