جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اساتید حوزوی که به نوعی با مقوله پژوهش در ارتباط هستند، باید زمینه نهادینه کردن پژوهش در حوزه و مدارس علمیه را فراهم آورند، زیرا پژوهش، مادر همه دانش هاست و طلبه ای که در امر پژوهش ضعیف باشد، بی شک هرگز رشد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان ضمن عرض تبریک ایام ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) و نیز فرا رسیدن سال نو، اظهار داشت: تعطیلی برای طلبه و کسی که به دنبال عمل آموزی است، معنا ندارد. لذا طلاب نباید اجازه دهند تعطیلات آنها را از کسب علم و دانش دور کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تقدیر از یکسال تلاش معاونین، اساتید و طلاب، افزود: یک سال از تحصیل و علم آموزی در مدارس علمیه استان کردستان گذشت و به نظر بنده از نظر علمی، سال خوبی برای ما محسوب می شد، گرچه شاهد برخی نارسایی ها بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: سال آینده، باید سال تلاش، کوشش، پژوهش و... برای طلاب باشد، لذا اساتید و مدیران مدارس علمیه وظیفه دارند که بستر این کار را برای طلبه ها فراهم کنند و آنان را به تحصیل بیشتر و بهتر تشویق نمایند.

وی با اشاره به اینکه طلاب کردستان با وجود برخی از کاستی ها نسبت به برخی از استانهای کشور، نمره قابل قبولی در سال 96 داشته اند، گفت: تمام سعی بنده و سایر دست اندرکاران حوزه علمیه کردستان برای سال آینده این است که مدارس علمیه هم از نظر کمی و کیفی رشد داشته باشند و شاهد شکوفایی مراکز دینی در این استان مرزی باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: اساتید حوزوی که به نوعی با مقوله پژوهش در ارتباط هستند، باید زمینه نهادینه کردن پژوهش در حوزه و مدارس علمیه را فراهم آورند، زیرا پژوهش مادر همه دانش هاست و طلبه ای که در امر پژوهش ضعیف باشد، بی شک هرگز رشد نخواهد کرد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه پژوهش در حوزه های علمیه نهادینه شود، گفت: پژوهش، تهذیب، تحصیل و... صفاتی هستند که همواره باید همراه طلبه باشد، البته این مهم را فراموش نکنیم که طلاب باید در کنار تحصیل؛ تقوا، دین مداری و... را نیز به همراه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha