سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید ولایت‌مداری را از حضرت فاطمه(س) بیاموزند، گفت: مصیبت‌هایی که این بانوی ارزشمند اسلام در این راه متحمل شد هیچ انسانی درک نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسمی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در نکا برگزار شد با بیان این که راه حضرت فاطمه(س) راه ولايت و جريان ولايت يک نعمت عظيم الهي است، گفت: حضرت زهرا(س) عطيه الهي بود که خداوند آن را به پيامبر اسلام (ص) ارزاني داشته است.

وی، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو و سرمشق بانوان جهان دانست و افزود: زنان جامعه بايد با تأسي از اين بانوي بزرگ اسلام، سيره عملي و جلوه هاي ملکوتي او را در زندگي خود به کار گيرند تا به نقطه تعالي از معنويت دست يابند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد اجتماعی و سياسی الگوی يک بانوی مسلمان است، خاطرنشان کرد: این بانوی نمونه اسلام برای همه اعصار الگو و اسوه است و بهره گيری از سیره عملی اين اسوه حسنه الهي در دنياي کنوني يک نياز مبرم است.

وی تصریح کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا(س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که در میان زنان و بانوان اسلامی، حضرت فاطمه زهرا(س) محبوب‌ترین چهره دینی، و اخلاقی در میان مسلمانان و دیگر مردم جهان به شمار می‌رود، گفت: شخصیت این بانوی ارزشمند اسلام اسوه و الگویی تام و تمام برای همه زنان عاشق عفت و فضیلت است.

استاد حوزه علمیه مازندران، ذکر فضائل حضرت فاطمه(س) را وظیفه همگان دانست و خاطر‌نشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید در همه شرایط پیرو سیره این بانوی نمونه اسلام باشند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به بالاترین فضیلت مورد نظر برای یک انسان رسید، تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام به جایگاهی عظیمی دست یافت که نمی‌توان آن را برای انسان دیگری متصور شد.

وی، دفاع از جایگاه ولایت و نقش آفرینی در عرصه اجتماعی را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) برشمرد و تصریح کرد: ایشان در راه دفاع از ولایت حضرت علی‌(ع) متحمل مشکلات و سختی‌های بسیاری شد که همین مسأله بزرگ‌ترین الگو برای ما است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید ولایت‌مداری را از حضرت فاطمه(س) بیاموزند، بیان داشت: مصیبت‌هایی که این بانوی ارزشمند اسلام در این راه متحمل شد هیچ انسانی درک نکرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به عفت و پاکدامنی حضرت فاطمه(س) به عنوان شاخص‌ترین ویژگی حضرت اشاره کرد و عنوان داشت: بهترین چیزی که برای یک زن وجود دارد این است که مردی او را نبیند و اگر در شرایط اجتماعی قرار گرفت با حفظ عفت و پاکدامنی بتواند همچون حضرت زهرا شخصیتی به زن دهد که الگویی برای دیگران شود. 

وی با تأکید براین که بانوان به ویژه دختران جوان باید در عرصه عفاف و حجاب حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: امروز ترویج فرهنگ فاطمی می توان بهترین سلاح در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به ترویج بی عفتی و بی حجابی از سوی دشمنان در جامعه اسلامی، سیره علمی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک سد محکم، مانع از ورود توطئه‌های فرهنگی نظام سلطه در سطح جامعه می شود.

وی با بيان اين که حضرت فاطمه زهرا(س) براي همه جهانيان تا ابد اسوه حسنه است، خاطرنشان کرد: ایشان در انديشه و رفتار در صدد رشد و هدايت انسان‌ها بود و همچون پدر و همسر و فرزندانش در راه تکامل به نجات بشريت گام برداشت.

حجت الاسلام شکریان از امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به عنوان سلاله پاک و مطهر فاطمه زهرا(س) ياد کرد و گفت: در عصر کنوني امام راحل و مقام معظم رهبري از سلاله پاک زهراي اطهر هستند که برکات معنوي ايشان شامل حال مردم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha