جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن

حوزه/جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد از سوی دفتر امام جمعه بجنورد و با حضور زوج های جوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، همزمان با سالروز ميلاد فرخنده دخت نبي مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) و سلاله پاکش حضرت امام خميني(ره) جشن بزرگ ميلاد کوثر، پیش از ظهر امروز در مصلاي بجنورد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم با تبریک فرا رسیدن میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) و روز زن گفت: خداوند متعال در سوره کوثر خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرماید: ما به تو کوثر عطا کردیم، بنابراین امروز روز عطا و هدیه الهی به پیامبر اکرم است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: نگرانی پیامبر اکرم (س) نسبت به اسلام با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) برطرف شد، چون دشمن فکر می کرد حال که پیامبر پسر ندارد، ابتر است و راه پیامبر ادامه پیدا نمی کند، اما با تولد ذریه پاک شان حضرت فاطمه (س) نگرانی پیامبر اکرم (ص) نیز برطرف شد.

وی با بیان اینکه امروز روز خوشندی پیامبر (ص) است، افزود: پیامبر(ص) در این روز به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) به حضرت خدیجه تبریک گفت چرا که دختری به دنیا آورد که مادر امامان است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه امروز روز ولادت امام خمینی (ره) نیز است، با تبریک این روز فرخنده تصریح کرد: امروز حامل دو نور وجود است که یکی وجود حضرت فاطمه (س) و دیگری وجود حضرت امام (ره) است که جا پای معصومان گذاشت.

وی اظهار داشت: بعد از 1400 سال خداوند متعال کسی را از تبار حضرت فاطمه (س) فرستاد که ادامه دهنده راه کوثر است و امامت را منشا و مبدا شد و خداوند رهبری برای مردم ستمدیده فرستاد تا راهی نو بگشاید و مردم را از زیر بار ظلم و ستم استکبار نجات دهد.

امام جمعه بجنورد در ادامه با تبریک ازدواج زوج های جوان گفت: آیه قرآن می فرماید هدف از ازدواج رسیدن به آرامش و سکون است.

وی تصریح کرد: زوج های جوان باید سعی کنند در هر حال با هم سازش داشته باشند، چرا که خانه جای جنگ نیست جای مسکن و آرامش است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه زوج های جوان باید قبل از همسر بودن یک رفیق و دوست خوب باشند، اظهار داشت: باید هر دو نفر به حرف هم گوش دهند، قانع باشند، فضای خانه را فضای تکریم قرار دهند و یار و غمخوار و دلسوز همدیگر باشند.

وی با بیان اینکه زن و مرد مثل دو دست هستند، افزود: یک دست صدا ندارد لذا زن و شوهر باید با هم کار کنند و با هم باشند زیرا اگر دو دست با هم باشند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

گفتنی است، اهداي 10 کمک هزينه سفر عتبات عاليات و ده ها جایزه ارزنده ديگر از برنامه هاي اين جشن بزرگ بود.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha