پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
درختکاری

حوزه/ حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه با تاکید بر نقش روحانیان در تبیین اهمیت درختکاری و آثار و برکات آن، گفت: درختان اکسیژن مورد نیاز و هوای پاک را در اختیار ما قرار می دهند و از این جهت مدیون درختان و منابع طبیعی هستیم.

حجت‌الاسلام نقی مهدوی‌خواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در تبیین الگوی سبک زندگی اسلامی، سنت حسنه درختکاری را مصداق بارز تبعیت از سیره عملی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برشمرد، و اظهار داشت: کاشت نهال از صدقات جاریه‌ای است که باید در جامعه ترویج شود، و حضور طلاب و اساتید حوزه های علمیه در مراسم درختکاری بوستان سرخه حصار در همین راستا است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان نقش موثری در فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی دارند، ادامه داد: طلاب به تأسی از سیره امیرالمؤمنین علی(ع) که بر حفظ و نگهداری منابع طبیعی تاکید داشتند، امروز در بوستان سرخه حصار حضور یافتند، تا با کاشت نهال گامی هر چند کوچک در تداوم این مسیر بردارند و اهمیت آن را برای مردم تبیین نموده و آنان را برای مشارکت در این سنت حسنه تشویق و ترغیب کنند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تهران، عنوان داشت: امسال با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و مدارس حوزه های علمیه، در دو بخش اقدام به گرامی‌داشت روز درختکاری کردیم. بخش اول توزیع نهال در مدارس علمیه بود تا در محوطه مدارس اقدام به کاشت نهال شود و بخش دوم حضور طلاب در بوستان سرخه حصار بود و از آنجا که امکان حضور همه مدارس در این مکان نبود، تعدادی از مدارس انتخاب شدند و در طی چند روز گذشته با حضور در این بوستان اقدام به کاشت نهال کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه در پایان با تاکید بر نقش روحانیان در تبیین اهمیت درختکاری و آثار و برکات آن، گفت: درختان اکسیژن مورد نیاز و هوای پاک را در اختیار ما قرار می دهند و از این جهت مدیون درختان و منابع طبیعی هستیم. از این رو باید همه تلاش خود را در جهت حفظ و نگهداری منابع طبیعی، جنگل‌ها و درختان انجام بدهیم. 313/42

                                                    

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha