جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در جمع بانوان طلبه خرم آباد با اشاره به ضرورت اثرگذاری حوزه در عرصه تمدن سازی نوین اسلامی، گفت: اسلام ظرفیتی دینامیکی و پرانرژی برای تحول در دنیای امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرّم آباد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، صبح امروز در ادامه برنامه های سفر به لرستان، در دیدار طلاب مدارس علمیه شهرستان خرم آباد، در مدرسه معصومیه(س) این شهر با بیان اینکه طلاب و مبلغان علوم حوزه باید قدر جایگاه خود را بدانند، گفت: خواهران  نقش بسیار مهمی در ساخت تمدن نوین اسلامی دارند و باید هوشمندانه در تربیت نسلی مومن و انقلابی بکوشند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های رشد معنوی مردان جامعه، به توانایی اداره زندگی توسط زنان بستگی دارد، بیان داشت: انتظار می رود حوزه های علمیه در راستای تحقق دین، رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه هم اکنون قریب به  ۵۰۰ مرکز حوزوی خواهران در کشور مشغول تربیت طلاب علوم دینی هستند، اظهار کرد: در چند سال اخیر ساخت و احداث مراکز حوزوی خواهران رشد و شتاب چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران حوزه هایی تشریفاتی برای سرگرم نمودن بانوان نیست، گفت: حوزه های علمیه پایگاه های بسیج نمایندگان دین در عرصه بین المللی  و تبلیغ سبک زندگی قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام ظرفیتی دینامیکی و پرانرژی برای تحول است، یادآور شد: ظرفیت قرآن و اولیای دین به حدی است که می توانند دیگران را به سعادت برسانند و در این زمینه باید طلاب حوزه عمق مفاهیم قرآنی و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه تبلیغ، ترویج و نهادینه کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه قدرت دین قدرتی است که می تواند افراد منحرف را نیز به سرمنزل سعادت برساند، اظهار کرد: پیامبران وقتی در مسیر تبلیغ قرار می دهند برای ساختن جامعه تلاش نموده و در این راستا مبلغان نیز باید رسالت تبلیغی خود را با تاسی از پیامبران انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به این که خواهران مبلغ باید پاسخگوی نیازهای همه جانبه خواهران باشند، گفت:مبلغان برای تحقق این مهم نیازمند سعه صدر، شجاعت و بیان راسخ در تبلیغ هستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین هنر خواهران طلبه ارائه الگوی مناسب از همه جهت برای جامعه است، گفت: خواهران مبلغه باید رسالت مادری خود را توام با  رسالت تبلیغی خود به نحو احسن انجام دهند، چرا که زن مسلمان می تواند همه نقش های فاخر زن مسلمان را بر عهده بگیرد و در این زمینه فیلسوف و مفسری متبحر باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان بر فعالیت تبلیغی دلسوزانه مبلغان همراه با سعه صدر با بهره گیری از منابع اصیل حوزه تاکید کرد.

برپایه این گزارش، در پایان این دیدار جلسه پرسش و پاسخ طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان خرم آباد با مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور پیرامون ارتقاء کمی و کیفی امر تبلیغ برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha