جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استعمارگران جهان را سفره ای لذیذ فرض می کنند و خود را صاحب آن می دانند و کوچکترین حرکت مقاومت را به سختی پاسخ می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، شامگاه جمعه، در چهارمین کنگره «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» با اشاره به سابقه و تاریخچه استان بوشهر در مبارزات ضد استعماری گفت: تهدیدها، سخنان اندکی از کینه حیوانی درونی استکبار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: تاریخ ما مانند خورشید می درخشد در فضای تاریخی جهان باید بتوانیم این میراث را به خوبی پاس بداریم و ملت را از این رشادت های حماسی آگاه سازیم.

وی ادامه داد: جهان استکبار به سرکردگی ابرقدرت ها همواره طوری به سرزمین های دیگر نگاه می کند که جغرافیایی برای کسب ثروت بیابد به همین دلیل به دنبال تسلط بر مراکز قدرت این سرزمین ها هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر عنوان کرد: نام غربی ها همواره با تهاجم نظامی، استعمار نو و فرا نو در تاریخ ثبت شده و همواره به دنبال این بودند که مردمان جهان را مانند طعمه ای ببلعند و در قدرت خود هضم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به خیانت های استعمارگران و مستکبران گفت: گروهی استکباری خود برتر بین در اندیشه نظمی در جهان بودند که خود بتوانند آن را مدیریت کنند و مرد جهان را به بردگی بکشند و سرمایه آنها را به تاراج ببرند و مقاومت ها را سرکوب کنند.

وی ادامه داد: سخنرانی ها، بیانیه های آنان و تهدید ها، سخنان اندکی از کینه حیوانی درونی آنها را نشان می دهد. این حرف ها در مقابل آن کینه و برنامه ریزی مدون و عظیم در جهت براندازی نظام های مردمی قابل اندازه گیری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: استعمارگران جهان را سفره ای لذیذ برای خود فرض می کنند و خود را صاحب آن می دانند کوچکترین حرکت مقاومت را به سختی پاسخ می گویند.

وی افزود: در قرآن و معارف سیاسی اسلام تصریح شده که هویت دشمن، دشمنی است، حتی اگر نرمش نشان دهد، حتی میز مذاکره او سرشار از دشمنی است و به دنبال این است که طرف مقابل خود را نابود کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: این استان مدرسه آموزش استکبار ستیزی و استعمار ستیزی است.

وی با اشاره به تارخی مقاومت در برابر استعمار گفت: تاریخ ایران همواره مشاهده کرده که بیگانگان به دلیل موقعیت ویژه و ذخائر غنی و تاثیرگذاری بالا محل تهاجم سخت کشورهای بیگانه بوده است. مثلا اروپایی ها بارها به شمال و جنوب ایران حمله کردند یا امریکا در 8 سال دفاع مقدس مستقیم به آبراه خلیج فارس حمله کرد. شش قرن پیش پرتقالی ها به استان بوشهر حمله کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: دو قرن پیش انگلستان به بوشهر حمله کرد و چهار بار این عمل ننگینن را انجام داد، خود در منطقه دور دست بودند و به خاطر منافع استراتژیک و منابع و موقعیت ایران به این مرزبوم حمله و بوشهر را نشان گرفتند.

وی افزود: اما هر بار که حمله کردند عالمان بزرگ این منطقه و ستارگان برزگ آل عصفور، سید مرتضی اهرمی، مجتهی برازجانی و غیره و سردارانی مانند احمد خان و باقرخان تنگستانی و رئیسعلی دلواری حماسه آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر شناسنامه استعمارستیزی ایران است، بوشهر ولایتمدار، استکبار ستیز که انگلستان را به زانو درآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha