چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
طلاق

حوزه/ کارشناس تربیتی و مشاور امور خانواده تصریح کرد: یکی از راه هایی که باعث کاهش آمار طلاق در جامعه می شود، استفاده و بهره گیری درست و به موقع از عنصر مشاوره است.

حجت الاسلام علی صدوقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که یکی از راهکارهای جدی و موثر کاهش آمار طلاق ، مراجعه به مشاوره های خوب و مفید در زمینه مسایل خانوادگی است، اظهار داشت: در آموزه های دینی ما بر اهمیت بحث مشاوره تاکید بسیاری شده ، ضمن آن که به هر حال یکی از شاخصه های انسان عاقل و خردمند بهره گیری از عنصر مشاوره در جای خود است.

وی افزود: در واقع فرد عاقل به این جهت اهل مشورت است که می خواهد ظرفیت عقلی خود را توسعه داده و از محصولات عقلی دیگران نیز بهره مند شود تا در عرصه تصمیم گیری به یک تصمیم جامع برسد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: به هر حال باید توجه داشت که این یک اصل کلی و عقلانی است که همه چیز را همه کس نمی داند و لذا انسان ها در مشکلات و سختی ها و بحران هیا زندگی می بایست در مسیر مشاوره و راهنمایی قدم بردارند تا بتوانند درست ترین و بهترین تصمیم ها را برای ادامه زندگی خود بگیرند و بر بحران ها و مشکلات فائق شوند.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه طلاق زوجین این است که آن ها بعضاً می گویند ما همه چیز را می دانیم، پس نیازی نیست که به سراغ مشاوره بریم و اصلا برخی تلقی بدی نسبت به مشاوره دارند و حال آن که رفتن به سمت مشاوره عین عقلانیت است چرا که در بسیاری از موارد همین مشاوره های خوب و کاربردی باعث شده زن و مرد از بحث طلاق منصرف شده و اتفاقاً در ادامه ، زندگی بسیار خوب و سعادتمندانه ای داشته باشند چرا که آموخته اند که چگونه بر مشکلات خود فائق شوند.

حجت الاسلام صدوقی بیان داشت: یکی از دلایلی که زوج های جوان و یا حتی زن و شوهرهایی که سالها با هم زندگی کرده و در نهایت کارشان به طلاق کشیده شده، این است که آنها تحلیل و نگاه درستی نسبت به زندگی ندارند و یا دست کم در بررسی اهداف زندگی دچار سردرگمی هستند و لذا با کوچکترین مشکل و ناملایمتی می خواهند به سراغ آخرین راه یعنی طلاق بروند.

وی در خاتمه با اشاره به این که از این حیث ، مشاوره راهی مستقیم برای دستیابی به زندگی بهتر است، گفت: مشاوره ما را یاری می دهد تا تحلیل درستی از زندگی داشته باشیم و با این تحلیل به سمت تصمیم درست خیز برداریم.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha