چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ دومین نشست صمیمی آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان با طلاب و روحانیون و اساتید مدرسه علمیه ولی عصر(عج) با محوریت پرسش طلاب و بیان دغدغه ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در نشست صمیمی با طلاب  و مسئولین آموزش و فرهنگی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) حضور یافت.

در این نشست صمیمی که به منظور پرسش و پاسخ میان طلاب این مدرسه با مدیر حوزه علمیه  اصفهان و معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شده بوده، برخی از طلاب به صورت شفاهی و بعضی دیگر به صورت مکتوب دغدغه ها، نگرانی ها و اهم سوالات خود را پیرامون مسائل آموزشی، معیشتی و فرهنگی پرسیدند.

مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) به عنوان رتبه نخست از لحاظ رتبه بندی آموزشی و معدلی در میان مدارس علمیه حوزه اصفهان قرارد دارد و اغلب طلاب این مدرسه دارای رتبه های مختلف آموزشی و پژوهشی و همچنین رتبه های برتر در زمینه مسابقات قرآن می باشند، همچنین قابل به ذکر است  که این مدرسه تحت اشراف حضرت آیت الله محمد علی ناصری(زیده عزه) می باشد.

در ابتدای این نشست صمیمی، حجت الاسلام رفیعیایی به بیان گزارشی از اقدامات و افتخارات کسب شده طلاب این مدرسه پرداخته وافزود: استقبال طلاب برای ورود به این مدرسه در سال های اخیر افزون شده است، لذا بنابرتصمیم گرفته شده علاوه بر  شرایط معدلی ، حفظ جزء 30 قرآن کریم نیزاز شرائط پذیرش در این مدرسهمبارکه می باشد.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های این مدرسه توجه و تاکید توامان به بحث آموزشی وتهذیبی و تربیتی طلاب است، حضور پرشور و با افتخار طلاب این مدرسه در جشنواره های علامه حلی، مسابقات قرآن کریم و  جشنواره ممتازین و نخبگان حوزه علمیه اصفهان موید این مطلب است.

در ادامه  جلسه،  برخی از طلاب سؤالات  صریح خود را به صورت شفاف از مدیر حوزه علمیه اصفهان پرسیدند و در ادامه چندتن از طلاب و اساتیدمدرسه علمیه پشت تریبون حاضر شده و از نزدیک از نگرانی هاو دغدغه های خود  با آیت الله طباطبایی نژاد سخن گفتند.

یکی از تأکیدات موردنظر همه طلاب این مدرسه در قالب سؤالات، پیرامون تحقق حوزه انقلابی و بیان راهکارها و تغییرات لازم برای محقق شدن این مطالبه رهبری بود.

همچنین موضوعات معیشتی طلاب و روحانیون، اشتغال، اصلاح در شیوه‌نامه‌های دروس و تغییر متون دروس و منطبق با نیازهای روز، ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی حوزه علمیه، و درنهایت درخواست مکرر برای برگزاری نشست‌های صمیمی و مستمر میان طلاب و مدیران و معاونین حوزه علمیه از جمله مهم‌ترین سؤالات مطرح شده در این نشست صمیمی بود.

در ادامه آیت‌الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان و نماینده ولی‌فقیه در استان و حجت الاسلام محسن جلالی معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با سعه‌صدر به پاسخگویی  سؤالات طلاب پرداختند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: جهد و جدیت در درس خواندن طلاب قطعاً ضامن سربلندی، عزت و اشتغال آن‌ها در جامعه می‌شود، طلبه با سواد همه جا در جامعه جا دارد، مردم روی طلبه و روحانیون با سواد حساب باز می‌کنند و لذا معیشت مبلغ هم تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحصیل حوزوی برخلاف تصور عامه مردم دارای مسیری سخت و مشکل است، گفت: طلاب و روحانیون باید بدانند توکل بر خداوند متعال و اهل‌بیت و جدیت در امر تحصیل تنها راهکار فائق شدن بر مشکلات است. یکی از تأکیدات موردنظر همه طلاب این مدرسه در قالب سؤالات، پیرامون تحقق حوزه انقلابی و بیان راهکارها و تغییرات لازم برای محقق شدن این مطالبه رهبری بود.

همچنین موضوعات معیشتی طلاب و روحانیون، اشتغال، اصلاح در شیوه‌نامه‌های دروس و تغییر متون دروس و منطبق با نیازهای روز، ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی حوزه علمیه، و درنهایت درخواست مکرر برای برگزاری نشست‌های صمیمی و مستمر میان طلاب و مدیران و معاونین حوزه علمیه از جمله مهم‌ترین سؤالات مطرح شده در این نشست صمیمی بود.

در ادامه آیت‌الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان و نماینده ولی‌فقیه دراستان و حجت الاسلام محسن جلالی معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با سعه‌صدر پاسخ سؤالات طلاب را دادند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: جهد و جدیت در درس خواندن طلاب قطعاً ضامن سربلندی، عزت و اشتغال آن‌ها در جامعه می‌شود، طلبه با سواد همه جا در جامعه جا دارد، مردم روی طلبه و روحانیون با سواد حساب باز می‌کنند و لذا معیشت مبلغ هم تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحصیل حوزوی برخلاف تصور عامه مردم دارای مسیری سخت و مشکل است، گفت: طلاب و روحانیون باید بدانند توکل بر خداوند متعال و اهل‌بیت و جدیت در امر تحصیل تنها راهکار فائق شدن بر مشکلات است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه نماینده من در مدرسه هستند و باید منتقل کننده مشکلات، نگرانی‌ها و سؤالات مهم طلاب به صورت ماهانه به مسئولین امر باشند، لذا برگزاری ماهانه حداقل یک نشست صمیمی میان مدیر مدرسه علمیه و طلاب مدرسه ضروری است.

وی افزود: ارتقا سطح کمی و کیفی حوزه علمیه و مدارس علمیه و سطح طلاب دغدغه همه مسئولین و مدیران حوزه علمیه اصفهان است، ولی این مهم جز با تلاش و همت دو جانبه طلاب و مسئولین میسر نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: خدمت به طلاب را ثواب می‌دانیم و در این راه از هیچ امری فروگذار نخواهیم کرد براین اساس قطعاً دیدارها و نشست‌های صمیمی با طلاب در سال جدید بیشتر خواهد بود.

وی در پایان همچنین ضمن تائید وجود برخی از مشکلات و نواقص گفت: ما همه انسان بوده و قطعاً دارای ضعف‌هایی هستیم ولی دغدغه ذهنی ما همواره بر امر رسیدگی به مشکلات طلاب و رفع موانع آموزشی، فرهنگی و معیشتی طلاب و این قشر سرباز امام زمان(عج) بوده و هست.

در ادامه حجت الاسلام محسن جلالی در پاسخ به برخی از سؤالات مطرح شده، گفت: استفاده از اساتید سطح عالی حوزه علمیه اصفهان، بعضی از مدیران باسابقه مدارس علمیه از جمله مدرسه حضرت ولی‌عصر (عج) در شورای عالی آموزش اقدامی مؤثر و در راستای بهبود سطح آموزشی حوزه علمیه است.

وی عنوان کرد: بازنگری و بررسی سالانه کتاب‌ها و تلاش برای تطبیق متون با نیازهای جامعه روز با حضور برخی از اساتید و صاحب‌نظران دیگر اقدام انجام شده در سال‌های اخیر است.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، حضور جدی طلاب و روحانیون را در رشته‌های تخصصی موجود چون تفسیر، اخلاق و تبلیغ را ضرورت جامعه امروز دانست و افزود: طلاب نباید اکتفا به سطح عمومی بکنند و برای حضور فعال و مؤثر خود در جامعه حتماً تحصیل را در رشته‌های تخصص حوزوی دنبال کنند.

وی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در جمع طلاب و تقویت مسائل پژوهشی چون شرکت طلاب در جشنواره‌های علامه حلی و برگزاری کلاس‌های آموزش مقاله‌نویسی، پایانه نویسی و .. از دیگر اقدامات معاونت آموزش برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha