جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سلسله نشست های خانواده آسمانی در مدارس علمیه برادران و خواهران خراسان شمالی

حوزه/پژوهشگر حوزوی با اشاره به راهکارهای داشتن خانواده شاد و با نشاط گفت: چند اصل وجود دارد که برای داشتن یک زندگی شاد و بانشاط در کنار اعضای خانواده را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی، پیش از ظهر امروز در نشست خانواده آسمانی، در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه شهرستان آشخانه، اظهار داشت: در آیات و روایات زیادی، فضای خانواده به بهشت دنیا تعبیر شده است.

وی با طرح این سؤال  که برای داشتن خانواده‌ای شاد و بانشاط باید چه کاری انجام دهیم، افزود: برای داشتن خانواده‌ای بانشاط باید خنده در مقابل گریه و شادی در مقابل غم داشته باشیم، نشاط در خانواده دینی یعنی کسل و تنبل نباشیم.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی تصریح کرد: داشتن زندگی سراسر شاد و با نشاط نیازمند بودن در کنار خانواده‌ای شاد است، بنابراین حتماً زمانی برای ایجاد این فضا در خانواده را به انجام روش‌های یاد شده قرار دهید تا از زندگی خود لذت ببرید.

وی اظهار داشت: در «غررالحکم» روایتی از حضرت علی(ع) نقل شده که فرموده‌اند: «اگر به مقدرات الهی راضی شدید، زندگی شما شیرین و خوش می‌گذرد.»

کارشناس دینی  با اشاره به اینکه امام صادق(ع) هم در روایتی می‌فرمایند: «نشاط شادی در اثر راضی بودن به رضای خدا و یقین به دست می‌آید و اندوه و غم در شک و ناخشنودی به مقدرات الهی حاصل می‌شود»، گفت: احساس رضایت از اراده الهی باعث می‌شود که اعضای خانواده، بایدها و نبایدهایی را که خداوند برای آن‌ها تعیین کرده، بپذیرند و برای کسب موفقیت فردی و خانوادگی خودشان تلاش کنند تا به خواست خدا نتیجه به زحماتشان به ثمر برسد.

وی در ادامه با طرح این سؤال  که برای داشتن زندگی با نشاط زن و شوهر باید چه کاری انجام دهند؟ افزود: رفاقت، آراستگی، زیبا خطاب کردن، محبت و ابراز علاقه ازجمله راهکارهای ایجاد زندگی بانشاط در بین زوجین است.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی اظهار داشت: رفاقت زن و شوهر یعنی؛ زن و شوهر سرعت خود را با یکدیگر تنظیم کنند مثلاً سرعت در اقتصاد، در عبادت و در همه احوال و باید دقت داشت که هر کجا که زن یا شوهر عقب افتاد، باید دیگری کمکش کند.

وی تصریح کرد: برای این که زندگی پرنشاطی داشته باشید همه اعضای خانواده باید یکدیگر را درک کرده و به خواسته‌های هم توجه کنند در واقع تفاهم و همدلی از شروطی است که در خانواده شاد نقش مهمی ایفا می‌کنند.

پژوهشگر دینی با بیان این که همچنین خوش‌اخلاقی اکسیری است که نشاط و شادی را برای فرد خوش‌اخلاق و اطرافیان او به همراه می‌آورد، خاطرنشان کرد: در واقع اخلاق خوب و نیکو تنها فرد را شاد و سرزنده نگه می‌دارد، بلکه آرامش خاطر و نشاط را به همه اعضای خانواده‌اش هدیه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha