جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دختر و پسر در زمان ازدواج باید بدانند که با پول و ماشین ازدواج نمی کنند گفت: زمانی که فردی می‌داند نمی‌تواند هزار سکه مهریه را پرداخت کند، پس دلیلی ندارد که این مقدار سکه مهریه به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با مسئولان ستاد دیه استان، اظهار داشت: زمانی که فردی می‌داند نمی‌تواند هزار سکه مهریه را پرداخت کند، پس دلیلی ندارد که این مقدار سکه مهریه به ثبت برساند.

وی ادامه داد: دختر و پسر در زمان ازدواج باید به این مسئله آگاه باشند که با پول بازی نمی‌کنند، اما متاسفانه امروزه زندگی‌ها به شکلی است که پس از گذشت چند روز یا چند ماه و در همان دوران عقد، زن مهریه خود را یا به واسطه اصرار پدر و مادر و یا به میل شخصی به اجرا می‌گذارد تا بتواند مبلغی پول به دست آورد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه فرزندان در مدارس باید متدین پرورش داده شوند گفت: کسانی که قصد ازدواج دارند با افرادی چه دختر و چه پسر ازدواج کنند که نگاه به مادیات نداشته باشند و فرهنگ آن باید در جامعه رواج داده شود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد در ادامه با اشاره به این که مردم ایران یکی از بهترین و باگذشت‌ترین مردم دنیا هستند، خاطرنشان کرد: طبق آمارهایی که برخی از مدیران دستگاه‌ها مانند کمیته امداد و ستاد دیه ارائه شد، مردم ایران با وجودی که امسال با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه بودند کمک هایشان به مراکز خیریه را افزایش دادند که این مسئله نشان از خودگذشتگی این مردم ولایت‌مدار دارد.

آیت‌الله ناصری یزدی تصریح کرد: این کار یکی از راه‌های با ارزش و نزد خدای متعال بسیار ارزشمند و ماندگار است و امیدواریم که مردم همانند گذشته نیز توجهات بیشتری نسبت به مراکز خیریه داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha