پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نوری بیرجند

حوزه/ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی بیش از ۲هزار مسجد دارد که حدود ۷۰۰ مسجد آن فعال هستند و تقاضای ما این است که دست اندرکاران مساجد همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم در راستای مسجد در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام روح‌الله نوری در گفت‌وگو با خبرنگار«حوزه»، از بیرجند، اظهار داشت: مساجد بدون هیچ وابستگی به جناح خاصی و یا اعتبارات دولتی و با همکاری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه و دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها اداره می شوند.

وی بابیان اینکه ساختارهای ضعیف انسان‌های قوی را ضعیف می‌کند و ساختارهای قوی ضعیف‌ترین انسان‌ها را قوی می‌کند، افزود: از بدو تاریخ نقش‌آفرینی در مسجد بوده است و باید تلاش کنیم که مساجد احیا شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: احیای حقیقی مسجد به حضور مؤمن در مسجد است و اگر شیک‌ترین و بزرگ‌ترین مسجد را هم بسازیم، ولی نماز جماعت کم رونق باشد، فایده‌ای ندارد.

وی بیان داشت: مسجد هسته مقاومت است و ما مسجدی‌ها در برابر این تهاجم ناجوانمردانه غرب باید آسیب‌ها را از بین ببریم و یا به حداقل برسانیم.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: نبود یک ساختار قوی در مساجد از مشکلات ما بود که تمام تلاش ما این است که این ساختار دینی شود.

وی افزود: دوران 8 سال دفاع مقدس با مساجد هدایت شد و در اوج تهاجم فرهنگی، مسجدی‌های به حیات خود ادامه دادند و در حال حاضر هم که در جنگ اقتصادی هستیم، قطعاً بازهم مسجدی‌ها جلودار خواهند بود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی بیش از 2هزار مسجد دارد که حدود 700 مسجد آن فعال هستند و تقاضای ما این است که دست اندرکاران مساجد همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم در راستای مسجد در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha