چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ درایام تعطیلات نوروز، طلاب و فضلا در هرجا هستند و از هر فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر با زبان و گفتار پر از محبت تذکر دهند و بی تفاوت نباشند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک ایام عید نوروز با بیان اینکه در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و در این شرایط نقش مبلغین و روحانیون در روستاها و شهرها می توانند برای ترویج دین و سایر مسائل ضد ارزشی بسیار تأثیرگذار باشند، گفت: شاهد اتفاقاتی در جامعه بودیم که موجب نگرانی دلسوزان به نظام، انقلاب و جامعه اسلامی شد،‌ اینجا نقش مبلغین است که از ایام تعطیلی استفاده کنند و فرصت را برای مبارزه با بعضی ناهنجاری ها در جامعه غنمیت بدانند.

عضو جامعه مدرسین افزود: تعطیلی عید نوروز فرصتی برای تفریحات سالم،‌صله رحم و بیان مسائل شرعی و دینی، امر به معروف و  نهی از منکر است.

آیت الله فقیهی گفت: در شرایط فعلی جامعه باید  احساس مسئولیت کرد، طلاب و فضلا در هرجا هستند و از هر فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر با زبان و گفتار پر از محبت تذکر دهند و بی تفاوت نباشند.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: باید بدانیم تنها مسئله ای که مردم را جذب دین می کند، اخلاق و رفتار است. باید طوری فعالیت و رفتار کنیم که  نگویند این شخص خودش اهل دیانت و عمل به  دین نیست. مهم رفتار و عمل است به حرف زدن و منبر رفتن اکتفاء نکنیم.

این استاد حوزه افزود: روحانیت قبل از هر منبری سیره انبیاء الهی و پیامبر اسلام و معصومین(ع) به خصوص در بعُد رفتاری و برخورد با مردم مطالعه کنند.

آیت الله فقیهی عنوان کرد: وقتی سیره پیامبر(ص) را مطالعه می کنیم در برخورد با مردم  زبانزد عام وخاص و در عمل به دین  نمونه بودند. روحانیت هم نباید غیر از این باشد. همه سخنران خوبی هستند. در رسانه ملی، به تناسب سخنرانی خوبی پخش می شود، اما مردم  از روحانی سخنرانی نمی خواهند، رفتار می خواهند، عمل می خواهند. صرف حرف زدن نباشد عامل باشیم تا بتوانیم الگوی خوبی شویم.

آیت الله فقیهی گفت: پیامبر(ص) اهل نماز اول وقت، تهجد، نماز شب، استغفار، دعا، تذکر، مراقبه، سلام کردن جلو تر از همه بودند، چرا ما نباشیم. پیامبر(ص) بر قلبها نفوذ کردند؛ بنابراین باید مانند امام راحل ، طلبه ها و مبلغین این سیره عملی را پیاده کنند تا بتوانند  موجب جذب جوانان شوند.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha