چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مدیرعامل خبرگزاری حوزه گفت: اگرچه نهاد مرکز مدیریت تا به امروز ورود خیلی جدی به مقوله رسانه نداشته است؛ اما به این معنا نیست که حوزویان ورود نداشته اند و بر اساس مطالعات موجود، طلاب و فضلا ورود مناسبی داشته؛ اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید فعالیت های بیشتری صورت بپذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، امروز در نشستی با مدیران و شخصیت های رسانه ای که با موضوع «تعاملات رسانه ای بین حوزه و صداوسیما» در محل رسانه رسمی حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سابقه این نشست ها به گذشته برگشته و تعاملات و همکاری هایی میان حوزه و صداوسیما وجود داشته است؛ اما در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه و صداوسیما، رهبر معظم انقلاب تأکیدات بسیاری بر جدیت کار میان این دو نهاد داشته اند.

وی ابراز داشت: این ارتباطات میان حوزه و صداوسیما در یک سطحی می تواند در قالب تفاهم نامه جامعی مطرح شود که کارهایی در این راستا انجام شده و امیدواریم در ابتدای سال جدید به مرحله عملیاتی برسد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: امیدواریم در دوره جدید مدیریتی حوزه های علمیه نسبت به مقوله رسانه شاهد جهش و تحرک ویژه ای باشیم که در این راستا، سند جامع رسانه ای حوزه، یکی از اسناد بالادستی حوزه های علمیه است که مراحل پایانی تصویب خود را طی می کند.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: همچنین در نظام رشته ای حوزه، مباحث رسانه ای و هنر سهم ویژه ای به خود اختصاص داده و در طرح آمایش و کارویژه روحانیت حوزه نیز شاهد سهم پررنگ و برجسته رسانه در آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بیان داشت: اگرچه نهاد مرکز مدیریت تا به امروز ورود جدی به مقوله رسانه نداشته؛ اما به این معنا نیست که حوزویان ورود نداشته اند و بر اساس مطالعات موجود، طلاب و فضلا ورود مناسبی داشته؛ اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید فعالیت های بیشتری صورت پذیرد.

وی در پایان اظهار داشت: قطعا در دین اسلام و حوزه های علمیه، ظرفیت رسانه ای بالاتر از چیزی که امروز در حال عمل به آن هستیم، وجود دارد و باید ورود جدی تری به این مقوله داشته باشیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین برته، مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه حوزه نیز در این نشست، اظهار داشت: باید صادقانه معترف باشیم که حوزویان در موضوع تعامل حوزه های علمیه با صداوسیما، ارتباطات مستمر خوبی داشته اند؛ اما نیازمند آن هستیم که این ارتباطات، نظم بهتری پیدا کرده و امیدواریم حاصل این نشست ها مناسب برای حوزه، رسانه ملی و جامعه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha