جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به این که اسلام از حرام اجتماعی نمی گذرد، گفت: شهرداری تهران جشنی را به مناسبت روز زن و میلاد حضرت زهرا(س) در برج میلاد ترتیب داد و دختران را بدون حجاب و رقص به صورت رسمی به نمایش گذاشت. قوه قضائیه باید با این گونه هنجار شکنی ها برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در نشستی که با موضوع «عفاف و حجاب فاطمی» در این شهرستان برگزار شد با تبریک ایام ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: هیچ اندیشه، آیین و دینی مانند اسلام تا این اندازه برای زنان تکریم و شرافت قائل نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حجاب برای حفظ کرامت و شخصیت زن است، افزود: حجاب یک امر فردی نیست، بلکه یک واجب اجتماعی محسوب می شود.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به این که اسلام از حرام اجتماعی نمی گذرد، خاطرنشان کرد: عالمان بزرگی برای حفظ حجاب تلاش کردند و به رغم رنج و مصیبت وارد شده، اجازه ندادند این امر کمرنگ شود و این حریم شکسته شود.

جت الاسلام روحانی با بیان این که ظالمانه ترین امر بر حجاب را  برخی از دولت های بعد از انقلاب روا داشته اند و به آن بی توجهی کرده اند، افزود: در روزهای اخیر متأسفانه برخی از شخصیت ها نیز در کنار تلاش گسترده دشمنان برای رواج بی حجابی، آب به آسیاب دشمن ریختند و حرف های ناشایستی را در خصوص حجاب بیان کرده اند.

امام جمعه بابل در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دشمن بر حجاب بتازد، این امر طبیعی است، اما این گونه اقدام ها برای تئوریزه کردن بی حجابی در جامعه جای تاسف دارد، این ها جهالت است.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که جریان اصلاحات اولین جرقه بی حجابی را کلید زد، تصریح کرد: شهرداری تهران جشنی را به مناسبت روز زن و میلاد حضرت زهرا(س) در برج میلاد ترتیب داد و  دختران را بدون حجاب و رقص به صورت رسمی به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که این ها از بچه ها می خواهند شروع کنند و برای رأی گرفتن می خواهند صحنه های ولنگاری را رواج دهند، بیان داشت: قوه قضاییه باید با عوامل برگزاری این گونه جشن ها که موجب بروز چنین حوادث ناگواری می شود برخورد قانونی کند.

وی بر ضرورت تبیین فرهنگ حجاب از سوی مبلغان دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: شبکه های ماهواره ای و رسانه های نوظهور از سوی غرب مبدل به بستری برای شبهه افکنی و روال ابتذال و بی بندوباری در جامعه تبدیل شده است و باید فعالان حوزه تبلیغ در این رسانه های حضوری فعالانه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقابله با توطئه دشمنان علیه فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند جهاد و عزم ملی است، تصریح کرد: متأسفانه وضعیت حجاب در جامعه ما بسیار نگران کننده است و تا کنون مصیبت های بسیاری را از جمله فروپاشی کانون بسیاری از خانواده ها را سبب شد.

امام جمعه بابل با انتقاد از عدم اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: همه قوای سه گانه و همه دستگاه ها دست به دست هم بدهند تا اين خواسته عمومی يعني نهادينه شدن فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله به بدحجابي و بي عفتي به اجرا در بيايد.

حجت الاسلام روحانی با تأکید براین که معضل بدحجابی را نمی توان با صدور بخشنامه حل کرد، گفت: راه علاج این ناهنجاری اجتماعی سیاست گذاری مناسب با بهره گیری از الگوهای اسلامی است و در غیر این صورت این مسأله برطرف نخواهد شد.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که جامعه امروز نیازمند بهره گیری از الگوهای فاطمی است، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام حجاب را مایه تشخص و آزادی زن مسلمان می داند و دشمنان نظام همه تلاش خود را برای تضعیف این مقوله در جامعه اسلامی به کار بسته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha