پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پورگفت: نظام جامع آموزشی حوزه خواهران باید از ترکیب ۳ خرده نظام تهذیبی، آموزشی و پژوهشی ایجاد شود و با شرایط و ویژگی های بانوان منعطف و سازگار باشد، به گونه ای که بانوان بتوانند به راحتی در حوزه ادامه تحصیل دهند .

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اجرای برنامه های راهبردی حوزه های علمیه خواهران کشور برای توسعه و گسترش کمّی و کیفی برنامه ها و فعالیت ها، گفت: برنامه های راهبردی حوزه برای کیفیت بخشی به امور تهذیبی، آموزشی و پژوهشی باید با دقت و محتوای غنی اجرا شود تا شاهد رشد فعالیت های مطلوب در حوزه های علمیه خواهران باشیم .

وی با بیان اینکه نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران باید به گونه ای طراحی شود که با شرایط و ویژگی های بانوان هماهنگ باشد، افزود: نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران باید نظامی منعطف باشد و در همه حال پاسخگوی مسائل و شرایط غیر قابل پیش بینی بانوان در طول زندگی، برای ادامه تحصیل علوم حوزوی باشد .

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه باید نظامات آموزشی در عرض هم در حوزه خواهران برای تحصیل فراهم شود، بیان داشت: نظام جامع آموزشی حوزه خواهران باید از ترکیب 3 خرده نظام تهذیبی، آموزشی و پژوهشی ایجاد شود، چرا که قطعاً طراحی این گونه نظام برای پیشبرد اهداف حوزه ها مثمر ثمر خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با اشاره به اینکه راهبرد دیگر حوزه های علمیه خواهران کشور توجه و تمرکز برای راه اندازی و ایجاد رشته های مرجعیت در امور دینی برای خواهران است، گفت: با راه اندازی این رشته ها در سطوح 3 (فوق لیسانس) و 4 (دکترا) می توان در راستای اهداف بلند حوزه های علمیه خواهران حرکت کرد.

وی در ادامه با اعلام رضایت از وضعیت حوزه علمیه خواهران استان لرستان، در خصوص فعالیت های کمی و کیفی حوزه خواهران استان، گفت: خوشبختانه مدیریت، موسسان، هیئت امنا، اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران استان لرستان پویا و فعال هستند و می توان با کمک این جمعیت فرهیخته حوزوی، در راستای اهداف حوزه های علمیه که اشاعه، تعمیق و نهادینه کردن علوم دینی در جامعه است، گام برداشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به این که طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان لرستان با انگیزه و اخلاص در کسب تهذیب، علم و پژوهش قدم بر می دارند، خاطر نشان کرد: جمعیت حوزوی فعال خواهران لرستان سرمایه ارزشمندی برای حرکت درمسیر رشد و بالندگی و اهداف حوزه های علمیه محسوب می شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با اشاره به این که خوشبختانه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان آماری قریب به ثبت اطلاعات تبلیغی بیش از 600 بانوی مبلغ را در سامانه سازمان تبلیغات ارائه داد، یادآور شد: قطعا سرمایه گذاری برای آموزش به روز مبلغان در حوزه تبلیغ می تواند در تبلیغ کارآمد اثرگذار باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha