چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهرک نشینان صهیونیستی با حمله به یک روستا، قصد آتش زدن مسجد را داشتند

حوزه/ یک گروه ۳۰ نفره از شهرک نشینان صهیونیستی ساکن با حمله به یک روستا واقع در تپه های جنوبی الخلیل در کرانه باختری اشغالی قصد آتش زدن مسجد را داشتند که با مقاومت ساکنان روستا مواجه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، گروهی از شهرک نشینان اسرائیلی به ساکنان یک روستای فلسطینی در جنوب کرانه باختری اشغالی حمله کرده و سعی داشتند مسجد روستا را به آتش بکشند.

روستائیان ساکن روستای التیوانی واقع در تپه های جنوبی الخلیل به خبرنگاران گفتند که یک گروه 30 نفره از شهرک نشینان صهیونیست، ساکن شهرک های یهودی نشین مائون و ووت مائون، با پشتیبانی نظامیان اسرائیلی به روستا یورش بردند.

طبق گزارش ها شهرک نشینان به سوی خانه های فلسطینیان سنگ پرتاب کرده و تلاش داشتند مسجد آن را به آتش کشیدند اما با مقاومت ساکنان مواجه شدند.

جمعه ربیا از ساکنان این روستا به خبرنگاران گفت: دیروز شهرک نشینان شیشه های اتومبیل مرا با شکسته و به سوی منزل ما سنگ پرتاب کردند و امروز نیز آن ها حمله شان را علیه روستا و ساکنانش از نو آغاز کردند.

گفتنی است نزدیک به 500 تا 600 هزار اسرائیلی در شهرک های یهودی نشین سرتاسر بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی سکونت دارند که نقض حقوق بین المللی محسوب می شود.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هیچ کنترلی بر صهیونیست ها در کرانه باختری ندارد و جرایم انجام شده توسط شهرک نشینان اغلب در حضور نظامیان اسرائیلی رخ می دهند که به ندرت اقدامی برای حفاظت از مردم فلسطین به کار می گیرند.

اکثریت دزدی های انجام شده توسط شهرک نشینان علیه فلسطینیان با مصونیت از مجازات مواجه شده و شهرک نشینان یهودی به ندرت با عواقب کارشان روبرو می شوند. تنها 9.1% شکایات منتشر شده توسط فلسطینیان علیه شهرک نشینان اسرائیلی دزدی ها منجر به متهم شدن آنان می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha