سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
«روز ملاقات از مسجد» در مرکز اسلامی در جورجیا برگزار شد

حوزه/در روز درهای باز مرکز اسلامی شهر ساوانا در ایالت جورجیا با عنوان «روز ملاقات از مسجد» غیرمسلمانان با حضور در این مرکز، پرسش هایشان را درباره دین اسلام پرسیده، از غذهای سنتی اسلامی بهره برده و به سخنرانی امام جماعت مسجد گوش دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wtoc، مرکز اسلامی شهر ساوانا در ایالت جورجیای آمریکا روز گذشته درهایش را به روی غیرمسلمانان گشود. در این مراسم که با عنوان «روز ملاقات از مسجد» نامگذاری شده بود، اعضای جامعه اسلامی از همشهریان غیرمسلمان و مردم محلی دعوت کردند با شرکت در این گردهمایی، آشنایی بهتری از دین اسلام به دست آورند.

بازدیدکنندگان فرصتی به دست آوردند تا پرسش هایشان درباره دین اسلام را پرسیده، از غذاهای سنتی اسلامی متعلق به ساکنان سرتاسر جهان تناول کرده و به سخنرانی کلیدی امام جماعت مسجد گوش فرا دهند. یکی از موضوعاتی که در این جلسه به بحث گذاشته شد تجربه اسلام و مسلمانان در آمریکا بود.

بسیاری امیدوار بودند این نشست به توسعه صلح و وحدت میان مردم کمک کند.

لیلا عبدالله معلم دانش آموزان مسلمان در مرکز اسلامی در این باره گفت: به نظرم این مسئله از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. مسلمانان بخشی از این اجتماع هستند. بچه های ما اینجا به مدرسه می روند. ما سرکار می رویم و فعالیت های داوطلبانه انجام می دهیم. ما به این شهر و به این کشور متعهد هستیم.

وی افزود: به همین سبب است که شناختن همدیگر ضرورت دارد. و فکر می کنم بهترین شیوه برای پر کردن شکاف جهالت ها، آموزش است و غنیمت شمردن فرصت ها برای آشناتر شدن با همدیگر است.

به گفته اعضای مرکز اسلامی، یکی از دلایل اهمیت برگزاری نشست روز درهای باز، فرستادن نامه های تهدید آمیز به مسجد است و از آن جهت نیز مسلمانان قصد دارند رابطه نزدیک تری با همسایگان داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha