چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نوروز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بهار سال نو؛ بهار خانه‌تکانی دل‌ها است بر اهمیت چیدن هفت‌سین معنوی برای عید تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: چیدن هفت‌سین معنوی از جمله سخاوت در شب عید اهمیت فراوانی دارد که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: باید همه مردم جامعه سعی کنند هفت‌سین مادیات را به هفت‌سین معنویات تبدیل کنند تا سخاوت، سعادت، سلامت، سهل گیری، سواد معنوی و غیره در جامعه افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه نیکوکاری باید بیش‌ازپیش در جامعه اسلامی زنده بماند، افزود: کمک و توجه به نیازمندان بارها از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار مورد تأکید قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی عید را سرآغاز سالی جدید، فرصتی برای نو شدن و بهار کمک به ایتام و نیازمندان دانست و گفت: این ایام بهترین فرصت برای تقسیم شادی‌ها با نیازمندانی است که به دلایل مختلف، امکان خرید مایحتاج خود را ندارند

وی با بیان اینکه احسان، خوش‌اخلاقی و صله‌رحم دستاورد مهم نوروز باستانی در ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: عید یعنی نو شدن و باید کارهایی را در راستای نو کردن زندگی مادی و معنوی خود انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بسیاری از ایتام و نیازمندان مانند سایر اقشار جامعه نو شدن و لباس نو پوشیدن را دوست دارند، افزود: نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی وظایف خود را در قبال جامعه هدف انجام می‌دهند اما خیرین نیز از نیازمندان دستگیری کنند.

وی بهار سال نو را بهار خانه‌تکانی دل‌ها خواند و گفت: شاد کردن نیازمندان اجر و پاداش بی‌همتایی دارد و در روایات دینی نیز بارها بر این مهم تأکید شده است.

نمایند ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه عید دارای آموزه‌های بسیاری است، خاطرنشان کرد: در این عید آداب‌ورسوم گوناگونی ازجمله بازسازی و نوسازی زندگی است که رسیدگی به مستمندان و نیازمندان یکی از ویژگی‌های عید نوروز بوده که تحقق این مهم رسالت و وظیفه مسلمانان است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha