شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: روحانیون و طلاب علاوه بر ترویج علوم دینی باید بتوانند در زمینه زدودن فقر فرهنگی که دسیسه دشمنان و استکبار است، موفق عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمود صفی زاده، صبح امروز در درس کلاس اخلاق حوزه علمیه خواهران استان کردستان اظهار داشت: دین مبین اسلام، همانگونه که از اسم آن هویداست، دین رحمت، بخشش و انصاف است، لذا باید طلاب و مبلغان دینی این صفت بارز اسلام را در جامعه معرفی کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، گفت: این روزها، فرصتی مناسب برای تبلیغ دین در جامعه است، در این ایام طلاب و مبلغان دینی باید دل مردم را نسبت به همدیگر نزدیک کنند و زمینه انفاق در جامعه اسلامی را ایجاد نمایند.

این استاد حوزوی با اشاره به ضرورت ترویج نیکوکاری و بخشش در جامعه اسلامی، عنوان کرد: امروزه متاسفانه چهره خوبی از اسلام در جهان توسط دشمنان نشان داده نشده، لذا در این بین وظیفه طلاب و مبلغان دو چندان شده است و باید بتوانند دیدگاه فعلی نسبت به این دین رحمانی را متحول کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: همه کسانی که به نوعی در امور دینی و فرهنگی دخیل هستند باید تمام تلاش خود را برای معرفی چهره واقعی و رحمانی دین مبین اسلام که پرچم دار آن حضرت محمد(ص) است، انجام دهند و به جهانیان نشان دهند که اسلام دین رحمت است نه دین انتقام و خونریزی.

وی اضافه کرد: سالیان متمادی است که استکبار و دشمنان اسلام در بین مسلمین دو راهکار را در پیش گرفته اند، این راهکارها ایجاد فقر مادی و فرهنگی در بین مسلمانان است که تا حدودی هم موفق به این کار شده اند.

حجت الاسلام صفی زاده گفت: هم فقر مادی داریم و هم فقر فرهنگی و اعتقادی که این دو هر کدام خطرات بسیاری در جامعه دارند، بنابراین باید جامعه را نسبت به این دو معضل هوشیار و مصون کنیم.  زدودن فقر مادی در کوتاه مدت و با کمک خیرین و برنامه ریزی مدون و درست قابل حل است، ولی از بین بردن فقر فرهنگی نیازمند دو عامل زمان و برنامه ریزی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان اظهار کرد: طلاب و روحانیون که در حوزه ها دروس و علوم دینی را فرا گرفته اند وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای زدودن فقر فرهنگی از چهره جامعه اسلامی انجام دهند.

وی در پایان گفت: امروز روحانیون و طلاب علاوه بر ترویج علوم دینی در جامعه باید بتوانند در زمینه زدودن فقر از چهره اسلام به ویژه فقر فرهنگی که دسیسه دشمنان و استکبار است، موفق عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha