چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌عبادی دیدار با ستادهای نماز جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که اداره مسجدالحرام در دست شرورترین انسان‌هاست، گفت: عده‌ای در دنیا مشغول فسق و فجور و اختلاس و دزدی هستند و افرادی هم که اهل فکر و نظرند دیگر آب خوش از گلویشان پایین نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: مسئله نماز جمعه یک مسئله بین‌راهی است و در فرمولی خاص تعبیه و تشریع شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه دین خدا برای هدایت کل نوع بشر است، گفت: جای آگاهی در مسجد است و باید توجه کنیم که هم مردم و هم مساجد در یک سطح نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این آگاهی‌ها بر محور الله است، افزود: همه آگاهی‌های لازم در نماز جمعه داده می‌شود، درحالی‌که دو رکعت از نماز کم می‌شود و این نکته بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: در زیارت بیت‌الله الحرام از همه کشورهای مسلمان جمع می‌شوند و طبعاً اگر طوری که در قرآن آمده، اداره می شد، یک اطلاع‌رسانی دینی در سطح بین‌المللی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: با حوادثی که در طول تاریخ پیش‌آمده و کار حج و اداره مسجدالحرام به دست شرورترین انسان‌ها افتاده است، چه درگذشته خلیفه بنی مروان و بنی‌عباس و بنی‌امیه محور بوده و چه امروز که سعودی است، آسیب به قلب اسلام واردشده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تصور کنید همه ائمه جماعات همچون آیت‌الله‌ دستغیب و مطهری و مدنی باشند، آن وقت این آگاهی‌ها در جامعه چه می‌کند گفت: به یک سال نمی‌رسد که دنیا را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه همین شبحی که از حقیقت نماز مانده است، قدرت مبارزه با استکبار جهانی را دارد، یادآور شد: اگر آن چیزی که حقیقتاً تشریع شده، مانده بود، به یک سال نمی‌کشد که موجش همه جهان را دربرمی گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که امروز عرصه بر همه مردم تنگ شده و زندگی برای همه دشوار شده، افزود: عده‌ای در دنیا مشغول فسق و فجور و اختلاس و دزدی هستند و افرادی هم که اهل فکر و نظرند دیگر آب خوش از گلویشان پایین نمی‌رود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به وقایع یمن، فلسطین، لبنان، افغانستان، کشورهای آفریقایی و حتی کشورهای غربی که سرمایه‌داران بر مردم آنجا ستم روا می‌دارند، گفت: یک برده‌داری مدرن و طبقاتی حاکم کرده‌اند و با فریب، مردم را سرگرم شهوت کرده‌اند و بر دوش همه سوارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: لازمه شرک و کفر و معصیت همین چیزهاست و همه به کار خودشان گرفتارند آسیب‌های آن‌ها به ما هم می‌رسد اما درعین‌حال خدای متعال می‌گوید پیروزی نهایی از آن اسلام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha