پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی با اشاره به لزوم دقت بیشتر در نحوه جذب داوطلبان ورودی حوزه های علمیه گفت: فرایند جذب داوطلبان باید از کمیت به سمت کیفیت محوری تغییر یابد تا در آینده جوابگوی نیازها و ضرورت های جامعه علمی باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه، حجت ‏الاسلام ایرانی در کار گروه پذیرش حوزه علمیه کرمانشاه، در جمع مدیران و معاونین آموزش مدارس علمیه استان گفت: در بحث پذیرش و جذب داوطلبان باید از تمامی ظرفیت های موجود اعم از طلاب خواهر و برادر، روحانیون هجرت و مستقر، معلمین، شوراهای روستا و... استفاده شود.

وی با بر شمردن مطالبات روز جامعه که دقت نظر مدیران مدارس شهرستان ها در خصوص نحوه پذیرش را می طلبد، گفت: فرایند جذب داوطلبان باید از کمیت به سمت کیفیت محوری تغییر یابد تا در آینده جوابگوی نیازها و ضرورت های جامعه علمی باشیم.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه مدیریت جدید حوزه به دنبال احیاء فرصت ها و در واقع کار ویژه های روحانیت است، گفت: بر اساس آمار ۹۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها به تحصیل علوم قرآنی، معارف و دروس مرتبط به حوزه می پردازند که مربوط به حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با توجه به اهمیت مدیریت جدید حوزه ها به گستردگی وظیفه روحانیت شیعه در دنیای امروز، اظهار کرد: طی یک سال اخیر ۲۰۰ کار ویژه برای روحانیت تعریف شده و ما باید پاسخگوی این نیاز ها باشیم.

 مدیران مدارس علمیه استان کرمانشاه نیز با بیان دیدگاه های خود در زمینه نحوه پذیرش و تغییر نگرش کمیّت به کیفیّت محوری، بر لزوم شناسایی دانش آموزان و داوطلبان از طریق مساجد و جلسات دینی در سطح شهرستانها و روستاها، تاکید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha