شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از آمادگی ۵۰ مسجد در استان به صورت شبانه‌روزی برای استفاده مسافران و زائران امام علی بن موسی‌الرضا(ع) در ایام نوروز خبر داد.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: ۵۰ مسجد در استان به صورت شبانه‌روزی برای استفاده مسافران و زائران امام رضا(ع) در ایام نوروز آماده شده‌اند.

وی همچنین از برگزاری مراسم تحویل سال در مساجد خراسان شمالی با حضور اقشار مختلف مردم خبر داد و افزود: برنامه تحویل سال نو در مساجد استان به‌عنوان یک برنامه اسلامی و ایرانی برای نوروز سال 97 انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و فرهنگی در برگزاری این برنامه همکاری دارند که قرائت قرآن، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و توزیع بسته‌های فرهنگی از برنامه‌های تحویل سال در مساجد است.

وی تصریح کرد: در طول ایام نوروز، بروشورهای احکام سفر و پیک نوروزی در بین مسافرین توزیع می‌شود و همچنین بنرهای راهنمای زائران حضرت رضا(ع) و مسافران نوروزی برای استفاده از مساجد شبانه‌روزی نصب می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزانلو با تأکید بر اینکه عید نوروز در دین ما همواره جایگاه ویژه‌ای داشته است، اظهار داشت: برخی حتی ظهور امام زمان(عج) را نیز در نوروز می‌دانند و این به معنای اعتقاد به مبارکی و یمن این روز فرخنده است.

وی ارائه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در 50 مسجد فعال در ایام نوروزی برنامه‌های معنوی، دینی و عقیدتی برای مسافران و زائران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha