شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشکری

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر استان خبر داد و گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان تعداد ۲۱۰ گلزار شهدا و ۱۹۶۶ مزار شهید ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر حجت الاسلام ابراهیم تشکری امروز در نشست خبری به مناسبت 22 اسفند بزرگداشت روز شهدا، گفت: به مناسبت تاسیس بنیاد شهید در چنین روزی شورای فرهنگ عمومی در کشور این روز را به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در ادامه به خدمات دهی این بنیاد به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان پرداخت و گفت: در بخش درمانی تمامی هزینه های خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید توسط این نهاد پرداخت می شود و در هیمن راستا سال گذشته مجتمع توانبخشی را با مساحت 4850 متر مربع با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان افتتاح کردیم.

وی افزود: این مجتمع توانبخشی منشأ خیر و برکات زیادی برای خانواده های شهدا و جانبازان شده و امکانات بسیاری همچون فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، ارتوپدی، رادیولوژی و... در آن وجود دارد.

حجت الاسلام تشکری به خدمت رسانی این بنیاد در حوزه اشتغال فرزندان خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان پرداخت و گفت: بر اساس آنچه که در سامانه بیکاری ثبت شده، تعداد 1080 نفر از افراد تحت پوشش بنیاد شهید استان فاقد شغل هستند که از این تعداد 99 نفر فرزند شهید هستند البته این آمار در مقایسه با استان های دیگر بسیار خوب است و از این لحاظ استان بوشهر در رتبه های بالا قرار دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر علت بیکاری این افراد را داشتن مدرک تحصیلی سطح پایین عنوان کرد و ابراز داشت: رایزنی هایی را با استاندار بوشهر درباره این موضوع صورت گرفته شده است تا این مساله برطرف شود.

وی بیان داشت: به استناد ماده 21 قانون جامع خدمت رسانی بایستی 25 درصد استخدامی ها اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی از خانواده شاهد و ایثارگر و جانباز بالای 25 درصد باشد و همه مسؤولان موظف هستند این قانون را رعایت کنند اما متاسفانه کوتاهی هایی دیده می شود.

حجت الاسلام تشکری در باب تهیه مسکن به خانواده های تحت پوشش گفت: طبق تعهدات در برنامه پنجم توسعه باید به 1610 نفر از ایثارگران زمین داده شود، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی بوشهر که شبه جزیره است عملا با مشکل کمبود اراضی مواجه هستیم البته از ظرفیت موجود هم به خوبی استفاده نشده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه به تعداد 259 نفر زمین اهدا شده است گفت: در تلاش هستیم در شهر عالیشهر زمین هایی را به تعدادی از افراد اهدا کنیم.

حجت الاسلام تشکری از اعطای تسهیلات بانکی به تعداد 271 نفر برای احداث مسکن خبر داد و گفت: در شهر بوشهر به هر نفر 70 میلیون، شهرهای دیگر هر کدام 60 میلیون و در روستاها 35 میلیون تومان وام مسکن داده شده است.  

وی با اشاره به برخی فعالیت های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گفت: تعداد 400 یادواره شهید با همکاری دستگاه های اجرایی برگزار شده؛ همچنین 80 هزار اثر فرهنگی شهدا گردآوری و دیجیتالی شده اند.

ایجاد باغ موزه شهدای استان، نامگذاری 300 مکان و تاسیس 28 حسینیه به نام شهدا، ارائه خدمات آموزشی از دیگر فعالیت های فرهنگی بود که حجت الاسلام تشکری به آنها اشاره کرد.

وی از ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر استان خبر داد و گفت: با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان تعداد 210 گلزار شهدا و 1966 مزار شهید ساماندهی شده است. همچنین برای فاز نخست گلزار شهدای بوشهر اعتباری یک میلیارد و 60 میلیون تومان گذاشته شد و نیز برای آغاز فازهای بعدی با استاندار رایزنی هایی درباره تخصیص اعتبار انجام شده است.

حجت الاسلام تشکری از برگزاری 250 برنامه به مناسب بزرگداشت روز شهدا در استان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه ها در سراسر استان از 22 اسفند آغاز و تا 25 همین ماه ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر کاشت نهال تحت عنوان هر شهید یک نهال، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، همایش تجلیلی معتمدین معینی، مراسم یادواره 32 شهید نیروی انتظامی، اهدای گل و استقبال از مسافران اولین پرواز هواپیمایی، تجلیل از فعالان حوزه ایثار و شهادت و رونمایی از چهار کتاب برجسته در این حوزه، عطر افشانی و غبار رویی قبور مطهر شهدا، انجام بازی های جهار جانبه فوتبال  و برگزاری مسابقات قرآنی خانواده های شهدا و ایثار را از مهمترین برنامه های بزرگداشت روز شهدا عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha