پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید علی گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر

حوزه/ سید علی گیلانی رئیس کنفرانس حریت کشمیر ،تحت کنترل هند، ضمن اعتراض به سکوت جهان در برابر مظلومیت مردم کشمیر از مجامع و سازمان های بین المللی خواست برای جلوگیری از ظلم به مردم کشمیر نقش موثر ادا کنند.

به گزراش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» سید علی گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر تحت کنترل هند و از رهبران آزادیخواه برجسته کشمیر، ضمن اعتراض به سکوت جهان در برابر مظلومیت مردم کشمیر از مجامع و سازمان های بین المللی خواست برای جلوگیری از ظلم به مردم کشمیر نقش موثر ادا کنند.

وی هم چنین از رئیس کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل به خاطر پرداختن به جنایات و ظلم علیه مردم بیگناه کشمیر تشکر و قدردانی کرد و در ادامه اظهار امیدواری نمود که این محکوم نمودن ها فقط به گزارشات و بیانیه ها خلاصه نشده و اقدامی عملی در دفاع از مردم کشمیر انجام شود.

سید علی گیلانی در ادامه با اشاره به آمار تکان دهنده کشته ها، مجروحان، زندانیان و تجاوز به زنان توسط نیروهای امنیتی هند طی 70سال گذشته اعلام نمود که دولت هند در این مدت با ارتکاب بدترین مصداق تروریسم دولتی بسیاری از قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی از سازمان های بین المللی مانند کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، صلیب سرخ جهانی، عفو بین الملل و دیگر نهادها خواست در جلوگیری از جنایات علیه مسلمانان کشمیر نقش موثر ادا کرده و مردم این منطقه را در رسیدن به اصلی ترین حق خود، یعنی حق تعیین سرنوشت یاری نمایند.

سید علی گیلانی رهبر حزب حریت و از رهبران آزادیخواه برجسته کشمیری در روزهای اخیر و درپی اعتراضات و ناآرامی ها به کشته شدن تعدادی از مسلمانان کشمیر در حبس خانگی بسر می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha