پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 443501
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
برگزاری کنفرانس اهل حدیث پاکستان

حوزه/ کنفرانس اهل حدیث پاکستان توسط جمعیت اهل حدیث پاکستان و با حضور بزرگان و پیروان این جماعت در شهر لاهور برگزار شد.

به گزراش سرویس بین الملل خبرکزاری «حوزه» کنفرانس اهل حدیث پاکستان توسط جماعت اهل حدیث پاکستان و با حضور بزرگان و پیروان این جماعت در شهر لاهور برگزار شد.

مهمان ویژه کنفرانس اهل حدیث پاکستان و سخنران افتتاحیه این برنامه امام جماعت کعبه شیخ صالح بن محمد آل طالب بود.

وی در سخنان خود به دوستی دو کشور عربستان و پاکستان و روابط این دو کشور اشاره کرده و بر تمام تلاش عربستان سعودی برای برقراری امنیت در مراسم حج تاکید نمود.

گفته می شود هدف اصلی امام جماعت کعبه از سفر به پاکستان شرکت در همین کنفرانس بوده، وی در حاشیه این سفر از مراکز دینی مختلف بازدید داشته و شخصیت های سیاسی و مذهبی دیدارهایی داشته است.

ساجد میر رهبر جمعیت اهل حدیث پاکستان و مسئولان دیگر این جمعیت و علمای اهل حدیث از مناطق مختلف پاکستان از مهمانان و سخنرانان دیگر این برنامه بودند، سخنرانان بیان داشتند: در کشوری که با نام اسلام و برای مسلمانان تشکیل شد نظام اسلامی حاکم نیست، برای برقراری امنیت، احترام متقابل باید در کشور نهادینه شود.

برخی سفرهای متقابل شخصیت های سیاسی و مذهبی عربستان و پاکستان را در چارچوب افزایش نفوذ عربستان سعودی در پاکستان ارزیابی می کنند.

جمعیت اهل حدیث از گروه های مذهبی-سیاسی پاکستان است که نماینده مکتب سلفی در این کشور به شمار می آید و از نظر فکری و مالی از عربستان تغذیه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha