پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با بیان این که تجربه ثابت کرده هر گاه به توان داخلی تکیه کرده ایم به پیشرفت و توسعه همه دست پیدا کردیم، گفت: متأسفانه در سال های اخیر علیرغم هشدارهای داده شده، برخی مسؤولان بیشترین نگاهشان به بیرون و وعده های نسیه غربی ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی که با موضوع « اقتصاد مقاومتی» در قائمشهر برگزار شد با اشاره به در پیش بودن سال جدید، بر ضرورت خرید کالای ایرانی به منظور حمایت از تولید و اشتغال تأکید کرد.

وی با بیان این که فرهنگ استفاده از تولید داخل باید در جامعه نهادینه شود، افزود: متأسفانه در طی چند سال اخیر که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حمایت از تولید داخل تأکید دارند به خوبی در این خصوص فرهنگ سازی نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هنوز استفاده از تولید ایرانی به یک فرهنگ تبدیل نشده، خاطرنشان کرد: هنوز خانواده های ایرانی کالاهای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور حمایت از تولید داخلی بهره گرفته شود، تصریح کرد: هر چه تولید داخل افزایش پیدا کند، مسأله بیکاری در جامعه رفع خواهد شد و همچنین اقتصاد داخلی کشورمان نیز رشد خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی به نقش مهم رسانه ملی در نهادینه کردن استفاده از کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما نیز به خوبی نتوانسته در جهت تبلیغ کالاهای داخلی موفق عمل کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال های اخیر بیشترین تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی ها مسائل اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید بیشتر به این دغدغه ها توجه کنند و در جهت رفع آن گام عملی بردارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل کشور بر خلاف مسیر رهبری گام بر می دارند، بیان داشت: مسأله اقتصاد مقاومتی که ایشان در دو سال اخیر به طور جدی بر آن تأکید داشتند، به صورت ملموس در جامعه دیده نشده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان است، تصریح کرد: متأسفانه در این خصوص تنها به شعار و وعده بسنده شد و اقدام عملی را شاهد نبودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دستگاه های دینی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی به عهده دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تلاش های صورت هنوز این فرهنگ به خوبی در میان جامعه ما نهادینه نشده است.

وی، حمایت از تولید داخل را رمز پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید با کاهش واردات کالا، ضمن ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل، از تولید کننده های کشورمان حمایت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در همه عرصه ها روی پای خود بیاستیم و وابسته دیگر کشورها نباشیم، ادامه داد: وابستگی در هر مسأله ای با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است که باید از جامعه ما دور شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بسیاری از ظرفیت های اقتصادی کشور به دلیل نگاه مصرف گرایانه برخی مسؤولان به هدر می رود، تصریح کرد: پایه های اقتصادی کشور تنها باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی محکم شود چون در غیر این طور متزلزل و شکننده خواهد بود.

وی با بیان این که متأسفانه عده ای از وابستگی کشورمان به غرب سود می برند، افزود: این مسأله برای کاملاً روشن است که ایران اسلامی اگر بخواهد در بخش های مختلف چشم به همراهی و کمک دیگر کشورها داشته باشد، نمی تواند مسیر رشد و بالندگی را با سرعت طی کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غرب هیچ گاه به دنبال پیشرفت و توسعه ایران اسلامی نبوده و نیست، بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از هر روزنه ای برای نفوذ و جلوگیری از پیشرفت کشور استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تجربه ثابت کرده هر گاه به توان داخلی تکیه کرده ایم به پیشرفت و توسعه همه دست پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال های اخیر علیرغم هشدارهای داده شده، مسؤولان بیشترین نگاهشان به بیرون و وعده های نسیه غربی ها بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha