پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/مسئول پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری ۲ نشست علمی برای اساتید حوزه علمیه استان با عنوان «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سیره امام سجاد (ع)» خبر داد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 2 نشست علمی برای اساتید حوزه علمیه استان با عنوان «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سیره امام سجاد (ع)» در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: این 2 نشست علمی، فردا سه‌شنبه 22 اسفند برای اساتید برادر و خواهر حوزه علمیه استان در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به این که قرار است سال آینده همایش ملی سبک زندگی امام سجاد(ع) به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود، یادآور شد: این نشست‌های علمی نیز به همین دلیل برای اساتید حوزه علمیه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقالات زیادی از سوی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی به دبیرخانه این همایش ارسال شده، گفت: به دلیل اینکه سطح مقالات ارسالی بسیار بالا است از حوزه علمیه خراسان نیز برای ارزیابی آثار کمک گرفته شده است.

مسئول پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: بیش از 220 اثر پژوهشی به دبیرخانه همایش رسیده که برای ارزیابی این آثار هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این مقالات تا20 فروردین سال آینده ارزیابی و آثار برتر انتخاب و اعلام خواهند شد.

وی تصریح کرد: تبیین شاخص‌های حکومت دینی، استکبارستیزی در سیره امام سجاد(ع)،شیوه‌های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد(ع)، تبیین ارزش‌های اسلامی در ادعیه از منظر امام سجاد(ع)، نقش دعا در سعادت انسان از منظر امام سجاد(ع) و حقوق متقابل مسجد و خانواده، از جمله موضوعات این همایش به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مقرر است اختتامیه این همایش اول اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام سجاد(ع) در شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی برگزار شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha