جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جعفری راد

حوزه/مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز ۵ شنبه ۲۵ اسفند ماه برنامه ای در قالب تجلیل از همسران مدافعان حرم در بیرجند برگزار می شود گفت: از خراسان جنوبی ۸ طلبه به سوریه و برای دفاع از حرم اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام هادی جعفری راد، صبح امروز در نشست خبری، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه علمیه به لحاظ کاری خود یک سازمان فرهنگی خدماتی است و خدماتی جزئی به روحانیت داده می شود که این نهاد به دستور رهبری معظم انقلاب تأسیس شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه  علمیه خراسان جنوبی گفت: کار ما در مرکز خدمات بیشتر امورات فرهنگی است و بر کارهای خدماتی ارجحیت دارد و در موضوعات مختلف برنامه های مشاوره برای روحانیت داریم چراکه دید ما این است باید ابتدا طلبه ورزیده باشد تا بتواند به مردم خدمت کند.

حجت الاسلام جعفری راد افزود: دوره های مشاوره برای روحانیت در بحث خانواده به ویژه طلاب جوان، دوره های مشاوره قبل از ازدواج برای روحانیت و دوره های مشاوره تحصیلی برای فرزندان روحانی از دیگر برنامه ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم برگزاری همایش تجلیل از فرزندان روحانی است، گفت: بهانه ای قرار می دهیم تا فرزندان ممتاز روحانی را دور خود جمع کنیم، والدین آنها را دعوت می کنیم و برای آنها مشاوره تحصیلی جداگانه داریم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که در استان 3 هزار طلبه داریم، گفت: تعداد روحانیت، همسران و فرزندان آنها در کل 12 هزار نفر تحت پوشش مرکز خدمات هستند و در سال 94 تعداد 209 نفر، سال 95 تعداد 310 نفر، سال 96 تعداد 445 طلبه را تجلیل کردیم.

حجت الاسلام جعفری افزود: همایش مزدوجین ویژه طلاب تازه ازدواج را امسال برای 98 زوج برگزار کردیم و مابقی در سال آینده برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، گفت: در کل کشور شهدای طلاب و روحانیت 33 درصد شهدا را تشکیل می دهند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که روحانیت مانند دیگر اقشار جامعه در زمان جنگ در دل جنگ بودند و در استان 75 شهید طلبه داریم اعلام کرد: در روز 5 شنبه 25 اسفند ماه برنامه ای در قالب تجلیل از همسران مدافعان حرم در بیرجند برگزار می شود، این همسران در نبود همسر خود زندگی را اداره می کنند در خراسان جنوبی 8 طلبه به سوریه و برای دفاع از حرم اعزام شدند.

حجت الاسلام جعفری راد بیان داشت: در حاشیه تجلیل از همسران مدافعان حرم، گردهمایی روحانیت طرح هجرت در بیرجند برگزار می شود.

وی افزود: ما 167 روحانی طرح هجرت و 96 روحانی مستقر در استان داریم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: روز جمعه 26 اسفند ماه نیز گردهمایی برای همسران روحانیونی که فرزند در حال رشد دارند برگزار می شود تا دوره های تعلیمی را برگزار کنیم و طریقه تربیت فرزندان بیان شود، زیرا یکی از دغدغه های رهبر انقلاب تأکید بر فرزند آوری است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha