شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فعالیت ورزشی مدرسه ولی عصر (عج) کهنوج

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان کهنوج از برگزاری برنامه های متنوع ورزشی در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید میر هاشم معنوی معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان کهنوج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از برگزاری برنامههای ورزشی در این مدرسه خبر داد و گفت: امروزه نقش و اهمیت فعالیت بدنی و ورزش بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه انسان از فعالیت بدنی پایینی در طول روز برخوردار است، ضرورت دارد که ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهد.

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیون نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بلکه به علت نوع کارشان که عموما کار علمی است، باید ورزش را جزو برنامههای خود در طول روز قرار دهند، افزود:مسئولین مدارس علمیه بایستی به فرهنگ سازی ورزش بپردازند تا درآینده طلابی عالم و سالم داشته باشیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) کهنوج در رابطه با برنامههای ورزشی در  مدرسه گفت: بعد از اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس شهر کرمان و با توجه به اینکه یکی از موضوعات این طرح بحث نشاط صبحگاهی طلاب بوده است،  در مدرسه ولی عصر(عج) تصمیم به برگزاری ورزش صبحگاهی پیش از حضور طلاب در کلاسها گرفتیم و تمامی طلاب  هر روز صبح به مدت یک ربع پیش از شروع کلاسها به ورزش می پردازند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: همچنین طبق برنامهریزی صورت گرفته برای فعالیتهای بدنی بیشتر، سالن ورزشی را خارج از مدرسه اجاره کرده و هرروز به نوبت طلاب یکی از پایهها، برای فوتبال به سالن میروند.

وی افزود: یکی از تاثیرات مهم برگزاری اینگونه برنامهها شناخت استعدادهای ورزشی در میان طلاب است. به عنوان نمونه در مدرسه ولی عصر(ع) کهنوج همیشه استعدادهای ورزشی در رشتههای متنوعی وجود داشته است که در مسابقات مختلف در رشتههایی چون تکواندو، کاراته، کشتی، شنا و تیر اندازی رتبه و مقام کسب کردهاند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) کهنوج خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی در میان طلاب میشود، وجود برنامههای فرهنگی همچون اردوها میباشد. مدرسه ولی عصر(عج) برای این منظور نیز برنامههایی چون اردو به مشهد مقدس و زیارت قبور شهدا در هر هفته دارد.

وی در پایان گفت: اجرای اکثر برنامههای فرهنگی ورزشی هزینه بر است که امید میرود مسئولین امر به این مسأله توجه کافی داشته و برای برگزاری بهتر برنامههای فرهنگی ورزشی، بودجه مناسبی اختصاص یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha