شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشن تکلیف دانش آموزان دختر

حوزه/ جشن تکلیف ویژه دختران ۹ سال به همت مبلغان شهرستان رباط کریم و با همکاری معاونت فرهنگی تربیتی اداره آموزش و پرورش، امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برای ۹۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فغانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: جشن تکلیف دوره جدیدی در زندگی هر فردی است و با توکل به خدا این دوره با موفقیت‌های زیادی برای آن فرد همراه خواهد بود.

وی افزود: هر فردی که پا در سن تکلیف می‌گذارد باید آگاهی‌هایی از احکام اسلامی جامعه خود داشته باشد. توجه به نماز و رعایت حجاب یکی از این احکام است.

مبلغ فعال شهرستان رباط کریم با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد، تصریح کرد: اهل بیت(علیهم‌السلام) اهمیت ویژه‌ای برای نماز قائل بودند، زیرا جایگاه نماز به‌عنوان یکی از ستون‌های دین برای هر فردی که به سن تکلیف رسیده، واجب است.

حجت الاسلام فغانی در پایان با بیان اینکه همه فعالیت‌های تبلیغی با پیوست فرهنگی صورت می گیرد، گفت: برای اولین بار چاپ و توزیع کتاب ویژه جشن تکلیف دانش آموزان دختر در قالب شعر و نقاشی به همت مبلغان فعال شهرستان رباط کریم تهیه و گردآوری شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

 

                               

 

بر پایه این گزارش، مراسم جشن تکلیف دانش آموزان 9 سال با اجرای مبلغان شهرستان رباط کریم حجت الاسلام محمدرضا فغانی و حجت الاسلام حمیدرضا فغانی صبح امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برای 900 دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی برگزار شد.

گفتنی است؛ قرائت قرآن و نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان، اجرای دسته جمعی سرود، و بیان احکام شرعی ارتباط با محرم و نامحرم، از دیگر برنامه‌های جشن تکلیف برای دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی بود. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha