پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

حوزه/مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در طول یک سال گذشته درآمد موقوفات ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به حدود ۶ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای  ۹۶ بقعه و ۲۳ هزار رقبه است.

وی با بیان اینکه روزی که برای مدیریت اداره کل اوقاف به این استان آمدم، همان انگیزه خدمت در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را داشتم و به همین منظور افتخار می کنم که شرایط محیط تاثیری در نحوه عملکردم نداشته است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: سعی کردم در تمام این مدت برای کار در عرصه موقوفات تلاش کنم و به همین منظور سه روز هفته را در اداره کل و چهار روز دیگر را در ادارات می گذراندم.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: از مجموع ۱۳ ماه خدمتم در این استان، ۲۳۲ روز را در ماموریت و خارج از شهر بودم که این موضوع سبب ناراحتی همکارانم شده بود.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه یک سازمان اقتصادی و درآمدزا است، گفت: در طول یک سال گذشته درآمد موقوفات 80 درصد افزایش پیدا کرده و از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال گذشته به حدود 6 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه بقاع متبرکه ۱۱۰ درصد رشد برنامه در استان را داشته ایم، گفت: سطح مطالبات مردم خراسان جنوبی از اوقاف بالا رفته است و هم اکنون بهترین برنامه ها در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود" گفت: هم اکنون 18 هزار و 500 متر ساخت و ساز در سطح خراسان جنوبی در حال انجام است که بیشتر هزینه ها توسط مردم و بخشی هم توسط اوقاف پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ماموریت در سازمان اوقاف 8 سال بوده است که سال گذشته برای مدت یک سال دوباره تمدید شد، گفت: من یک طلبه بسیجی ام که سرباز امام راحل بوده و اکنون سرباز رهبر معظم انقلاب هستم و هرجا که امر شود فقط تکلیف خود را ادا می کنم چرا که برای سرباز؛ نقش سربازی اش مهم است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در اجرای نیت های شهرستانی استفاده شده که از افتخارات است، بیان داشت: طرح های بسیار بزرگی در بحث کشاورزی به اجرا درآمده است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی همکاری بین ادارات کل و اداره اوقاف استان را بسیار مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی دارای پتانسیل بالایی در حوزه قرآنی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha